Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 646 / Bezoekers Vandaag: 17733
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 775
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loks im- en exporteren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Eenerspoor

Netherlands
161 berichten

Geplaatst - 07 okt 2011 :  17:22:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Een vraag over exporteren en importeren van loks.
Ik wilde een lok van mijzelf laten rijden op de baan van onze club. Dus leek het mij handig om die lok te exporteren uit mijn Koploper, met alle gegevens, incl. de ijkwaarden voor de snelheid en die dan te importeren in de Koploper van de club.
Maar op de club lukt het importeren niet. Koploper geeft daar een melding dat de plaatjesdirectory niet bestaat en weigert verder te importeren.
Is er een manier om toch te importeren?
Bij mij thuis is Koploper idd anders geïnstalleerd dan op de club, dus zijn de verwijzingen naar directories ook verschillend

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 07 okt 2011 :  19:44:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Wat ik me herinner vanuit de keer dat ik tegen dat probleem opliep, was dat je dan een (lege) plaatsjes-directory moet aanmaken op de PC waarop je de locs wilt importeren. Dat moet dan ook op dezelfde locatie. Wellicht kun je nog kijken of het helpt als je de locbestanden exporteert zonder de plaatjes en dan natuurlijk ook importeert zonder de plaatjes. Ik exporteer en importeer de locbestanden regelmatig en doe dat altijd zonder plaatjes. Ik heb er ook al tijden geen problemen mee. Omdat ik nog wel eens locs van andere treinenvrienden onder handen neem, gaat het importeren en exporteren naar veel PC's.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  14:41:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Dank je voor je aanwijzing, maar helaas helpt dit niet.
Vanmorgen geprobeerde ik op de clubbaan een lok te importeren die ik vooraf thuis had geëxporteerd. Deze keer dus zonder een vinkje te zetten bij "inclusief locomotief afbeeldingen". Toch kreeg ik op club een foutmelding dat de plaatjesdirectory niet bestaat.

Heeft iemand misschien een andere suggestie? Anders moet ik de hele ijktabel overtikken.

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; TwinCenter, Loconet;

Bewerkt door Eenerspoor op 08 okt 2011 14:42:33
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  15:33:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Je moet een directory opgeven die bestaat op de pc waar je de loc wilt importeren. Als je met plaatjes werkt is dat de directory waar de plaatjes normaal zijn opgeslagen. In jouw geval dus de locatie waar de clubbaan-pc de plaatjes bewaart.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  18:28:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Die is er ook op de club-pc. Maar dat is een andere dan op mijn eigen pc, zoals ik al eerder schreef. Daardoor gaat het fout. Koploper zoekt op de club naar de directory waar om mijn thuis-pc de plaatjes staan en die dir. is er domweg op de club niet.

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  18:56:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt die directory normaal gesproken aanpassen in het tabblad waar je de te importeren locs kiest. Dus gewoon een directory opgeven die op de club-pc wel bestaat.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  20:49:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Mogelijk moet je het vinkje bij "Afbeeldingen van locomotieven allemaal op dezelfde plaats" onder [Parallel/OM32/Plaatjes/Auto] onder [Instellingen per database] onder [Algemeen] in je database uitschakelen bij het exporteren van je locs. Ik denk dan dat Koploper dan niet naar de vanuit jouw PC opgegeven database gaat zoeken bij het inladen van de locs.



Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 09 okt 2011 :  19:12:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat vakje waar Hubertus over schrijft, stond altijd "greyed-out", dus kon ik de plaatjesdirectory niet aangeven.
Maar als ik de tip van Dirk opvolg, kan ik bij importeren opeens wèl een plaatjesdirectory opgeven. Dat ga ik dus binnenkort uitproberen als ik weer op club ben.

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 17 okt 2011 :  17:39:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Inmiddels het vinkje weggehaald, zoals Dirk beschreef en nu lukt het importeren wel.
Bedankt voor de tip!

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina