Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 400 / Bezoekers Vandaag: 6746
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 668
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 foutmelding de optie +4 extra functies mag niet geselecteerd worden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Henk Iking

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 01 okt 2011 :  14:41:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Forumleden,

Koploper versie 7.3 build 3. Intelibox Basic met laatste update, Marklin C-rails. Pc met RS232-kabel aan Intellibox.

Ik heb een Artitec DE2 met meer dan 8 functies. De DE2 heeft een ESU locsound 4.0 decoder. Om deze te koppelen dient er een tweede decoderadres gekoppeld te worden. Dit is gedaan door CV49 de waarde 11 mee te geven. Dit heeft als voordeel dat als het 1e decoderadres (14) gewijzigd wordt, het 2e adres (15) automatisch mee verhuisd. Als ik de twee adressen wil koppelen in Koploper krijg ik de foutmelding: Geen van de vier extra locomotief functies is ingevuld. de optie +4 extra functies mag niet geselecteerd worden.
Ik heb naar mijn beleving wel degelijk de extra functies gedefinieerd. Overigens heb ik ook een probleem met de functie 4 de hoorn. Op het moment dat ik deze aanzet kan ik hem niet meer uitschakelen. Als ik de DE2 rechtstreeks met de IB bestuur werken F1 t/m F8 zonder mankeren.

Hetzelfde probleem heb ik met de Schienenbus (adres 60/61) ook daar krijg ik dezelfde foutmelding in Koploper en werkt alles vlekkeloos met de IB.

Wie weet raad?

groeten,

Henk Iking




Download Attachment: Testdatabase.bck
52,37 KB

Download Attachment: foutmelding_extra_functies_1-10-11.JPG
75,89 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 01 okt 2011 :  16:38:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Henk,

Een Intellibox Basic verbonden met een seriele kabel aan de PC???
Dat is dan wel een heel speciale uitvoering denk ik. Maar bedoel je niet gewoon via een USB aansluiting en kabel, of heb je een gewone Intellibox en geen Basic?

Verder zou ik de Locsound 4.0 decoder gewoon als een DCC decoder aansturen, dan heb je niets met een tweede lokadres te maken en werken alle functies rechtstreeks.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Iking

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 28 okt 2011 :  17:54:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Door priveomstandigheden heb ik het probleem een tijdje moeten laten liggen.

Wim,

Bedankt voor je suggestie, ik ga de trein in de IB aanpassen. Ik betwijfel echt of dit ook gaat werken voor de Marklin-decoders. Deze kunnen volgens mij alleen als Motorola-decoder aangestuurd worden en niet als DCC-decoder.

Ik heb een IB cat nr 65000 en ik heb de kabel is rechtstreeks van de IB op de compoort van de PC aangesloten.

groeten,

Henk Iking
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Iking

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 30 okt 2011 :  22:15:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem is opgelost!

Gisteren op Eurospoor werd ik door een lid van de HCC-modelspoorclub in de goede richting geduwd. Echter de oplossing zat ineen andere hoek. Bij instellingen --> database algemeen moet je je digitale systeem opgeven. Ik had daar Intellbox staan omdat ik deze gebruik. Toch even nog in het lijstje gekeken en ik zag Marklin/Edits staan. Deze geselecteerd en idt bleek de oplossing te zijn.

groeten,

Henk Iking
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 31 okt 2011 :  09:11:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Henk,

Je kunt gewoon kiezen voor Intellibox/Twincenter, dat is ook de enig juiste keus.

Bij het invullen van de functies daar gaat het mis. Voor de extra decoder functies moet je de 9 t/m 12 invullen de functies E1 t/ E4

Waarbij de E de E van Extra is. Als je dat doet is het probleem opgelost.

Zie de afbeelding.


Download Attachment: UitgebreidHenk.JPG
72,57 KB

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Iking

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 31 okt 2011 :  19:47:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Vanavond gaat het mij niet meer lukken maar morgen/overmorgen ga ik er mee aan de gang.

groeten,

Henk


het
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Henk,

Je kunt gewoon kiezen voor Intellibox/Twincenter, dat is ook de enig juiste keus.

Bij het invullen van de functies daar gaat het mis. Voor de extra decoder functies moet je de 9 t/m 12 invullen de functies E1 t/ E4

Waarbij de E de E van Extra is. Als je dat doet is het probleem opgelost.

Zie de afbeelding.


Download Attachment: UitgebreidHenk.JPG
72,57 KB

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina