Auteur |
Onderwerp |
|
frmbuers
33 berichten |
Geplaatst - 26 sep 2011 : 10:35:16
|
Goede morgen KL. Ben van plan , vanwege mogelijke oplossing van opflikkeren van de S 88 terugmelders - 29 stuks = 464 aansl.)deze HSI aan te schaffen. Kan dit met KL , en zo waar kan ik de instructies in KL vinden ? Met dank & vr. groet. Erik Buers |
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 26 sep 2011 : 10:48:56
|
Hallo Erik,
DE HSI-88 USB werkt niet met koploper. Daarvoor kan je de HSI-88-RS232 gebruiken. Is zelfs iets goedkoper. Als je PC geen RS232 poort heeft kan je een converter aanschaffen. Is al veel besproken op dit forum. In de help file kan je vinden hoe je hem aansluit in koploper. (Zoeken naar Werken met de HSI-88) Verder kan ik je alleen maar adviseren om je bekabeling goed na te kijken, en eventueel naar UTP kabels over te gaan. Dat lost al een heleboel op. Als je dat laatste eerst doet, vookom je dure uitgaven. Mvg Ab Boezerooij
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS) |
|
|
frmbuers
33 Posts |
Geplaatst - 26 sep 2011 : 12:39:07
|
Beste Ab. Met dank voor je snelle reactie en heb e.e.a gevonden in Kl Heb ook begrepen dat ik Patchkabel moet gebruken tussen de S 88 modules. bedoel jij hetzelfde of... ?
groetjes Erik |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 26 sep 2011 : 13:09:06
|
Hallo Erik,
Nee ik bedoel geen patch kabel. Maar wel dezelfde kabel, die gebruikt wordt voor computer verbindingen. Intern zitten in deze kabel 8 draadjes die per twee getwist zijn en daardoor minder storing gevoelig. Op diverse sites over S88 modules, staat het een en ander beschreven. Met de zoek functie op deze site kan je ook wel vinden, hoe de S88 onderling verbonden worden met UTP kabel en verloop stukjes van de S88 connector naar RJ45. b.v. : http://www.floodland.nl/aim/info_s88_kabels_1.htm of: http://www.rosoft.info/s88-s88n.html Als je even met Google zoekt vind je er nog veel meer over. Wanneer je dit goed onde de knie heb heb je misschien niet eens een HSI-88 nodig. Mvg Ab
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS) |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
frmbuers
33 Posts |
Geplaatst - 26 sep 2011 : 15:46:56
|
Beste Wim Ik rijdt : marklin & IB met 6 Boosters Erik |