Auteur |
Onderwerp |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 berichten |
Geplaatst - 14 aug 2011 : 19:28:47
|
Beste mensen,
Ik wilde wat oefenen met dynamische bloklengte. Daarom heb ik een simpele database gemaakt met drie opstelsporen. Zie bijlage.
Ik krijg het niet voor elkaar om de tabel: dynamische bloklengte ingevuld te krijgen, die je oproept via: Onderhouden > Baan definites > Blokken: dynamische lengte. Hij staat op blz 89 van de handleiding. Daar staat ook dat 2 blokken een "dyamische blokkenpaar" moeten kunnen vormen en dat je dat moet aangeven in "onderhouden blokken".
Maar ik krijg het niet voor elkaar om zulke dynamische blokkenparen te maken van bok 2 en 3, 4 en 5, 6 en 7. Ik denk toch dat ik goed volgend de handleiding heb gewerkt.
Kan iemand mij eens uitleggen hoe ik een dynamisch blokkenpaar kan maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF
Download Attachment: Oefenen.bck 8,7 KB |
Bewerkt door Eenerspoor op 14 aug 2011 20:04:18 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2011 : 22:13:11
|
Henk,
Toch puntjes overgeslagen: - onderhouden blokken (blok 8; eigenschappen) moet je kiezen voor optimale lengte en dan bij iedere regel 2 blokken vooruit kijken. Ook moet je de deadlocks weghalen; deze staan nergens beschreven en zijn nergens voor nodig. - nu kan je in menu functie dynamische blokken, wel blokken aangeven als dynamisch paar - vergeet ook niet een blokgroep aan te maken en daar ook aan te geven "enkele treinbeweging" en "gecombineerde stopmelder".
Mvg, Paul. |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2011 : 22:43:15
|
Paul,
Dank je voor je snelle reactie.
Ik snapte niet hoe ik dat moest aangeven: 2 blokken vooruit kijken. Ik dacht dat het misschien via deadlocks moest. Maar ineens viel het kwartje en zag ik dat ik dat moet aangeven in hetzelfde vakje als waar je de kans aangeeft bij "selectie volgens kans". Nu kan ik idd wel werken in het menu dynamische blokken. Ik had dus beter moeten opletten.
De blokgroep had ik al wel aangemaakt van blok 3,5 en 7, met de betreffende vakjes aangevinkt.
Trouwens, het gaat toch niet over blok 8 maar over blok 1?
Vriendelijke dank en groeten,
Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 aug 2011 : 06:56:41
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Eenerspoor
Trouwens, het gaat toch niet over blok 8 maar over blok 1
Je hebt gelijk, sorry. Na weekend van feesten was ik niet helder.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|