De Dijk
Netherlands
33 berichten |
Geplaatst - 26 jun 2011 : 23:04:03
|
Wie komt het volgende probleem bekend voor:
Ik heb een schaduwstation gebouwd met 20 peco wissels aangestuurd door de servodecoder van Wim Ros. De uiteinde van het schaduwstation wordt via een helix tijdelijk voor de test met elkaar verbonden. De servo's worden via een aparte trafo gevoed, en het puntstuk wordt via de baanspanning gepolariseerd.
Ik rij N-spoor, met een loconet verbinding via UTP kabel naar mijn serieele ingang van mijn PC. Via een S88LN zijn mijn 4 bezetmelders in serie gekoppeld via een op maat gemaakte UTP kabel.
Als cetraal station heb ik een IB, zonder extra booster.
Het volgende probleem doet zich voor zowel tijdens het automatisch rijden als handmatig 1 loc over de baan te sturen.
Wissel gaan plotseling niet om als deze automtisch of handmatig een comando geef. Ik kan 10 keer op een wissel klikken maar er gebeurt niets, terwijl ik bij bijvoorbeeld de 11 de keer wel op de commando in koploper wordt gereageerd. Ik koploper zie ik wel dat er opdrachten nog niet zijn uitgevoerd. Er zit een soort vertraging in tussen het commando in koploper, en het daadwerkelijk het uitvoeren hiervan. Het resultaat is natuurlijk kortsluiting of aanrijdingen / ontsporingen op de baan.
Als bijlage mijn bck bestand PS ik hoop dat ik dit probleem in het juiste forum heb geplaatst.
Download Attachment: dedijk.bck 264,03 KB
Wim van Dijk
Elke stap is een nieuwe uitdaging.
Peco code55 N-spoor, koploper 7.0, IB-IR, 20x ServoSwitch, 4x S88SD16-N, 4 Lichtsluizen, Loconet, S88LN |
Bewerkt door De Dijk op 26 jun 2011 23:10:14 |
|