Auteur |
Onderwerp |
|
mernivamog
Netherlands
15 berichten |
Geplaatst - 25 jun 2011 : 16:28:08
|
geachte forumleden ik ben nieuw in de digitale wereld ik heb een testbaan opgezet en nu wil ik vragen aan jullie om er eens naar te kijken of ik het allemaal goed heb gedaan vr. groet stef
Download Attachment: mijndemo_20110625_161729.bck 14,01 KB |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2011 : 18:26:39
|
Hallo Stef,
Ik heb getracht je database in te lezen, maar KL zei, dat het een ongeldige bstandsnaam was. Shrijf hem gewoon eens weg als test1 of een dergelije eenvoudige naam en probeer het dan nog eens.
mvrgr Carel |
|
|
mernivamog
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2011 : 18:41:43
|
hoi carel hier een andere mischien kan je deze wel lezen gr.stef
Download Attachment: mijndemo.bck 13,39 KB |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2011 : 19:13:23
|
Dit lukt wel.
Lijkt niet zo slecht...rijden maar. Dan zul je wel nog een paar dingetjes vinden.
Zoals bv. 1)De variabele en vaste route zijn overbodig, die eisen heb je al via blokken en hun beperkte verbindingen verzekerd. 2)Overdreven verzekerd, want je kan twee van de drie perronsporen perfect voor beide richtingen gebruiken. Maar dat moet je 1) toestaan via blokken en 2)ook mogelijk maken via wisselstraten.
Rijden, en stap voor stap leren.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
mernivamog
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2011 : 19:28:57
|
oke bedankt theo voor de moeite dan ben ik in ieder geval op de goede weg en kan stap voor stap verdergaan met kp mvrgr stef |
|
|
mernivamog
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2011 : 20:27:41
|
nog een vraagje ik zit alleen nog te klungelen met mijn bezetmelder ik krijg dat niet werkend ik heb een s88-n sd16 bezetmelder rosoft en een loconet s88 adapter van uhlenbrock wat doe ik niet goed ? kan iemend mij daar mee helpen mvrgr stef |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 26 jun 2011 : 12:13:50
|
Hallo Stef,
Ik had gisteravond geen tijd meer om te kijken. Inmiddels hebben diverse keien op dit gebied je DB onderhanden genomen. Ik denk, dat je wel verder kunt nu. Het lijkt me overbodig, dat ik er nog verder naar kijk. Als ex voorzitter van een "treintjesclub" heb ik inmiddels heel wat beginners op weg geholpen met KL. heb je nog specifieke vragen, dan ben ik altijd bereid om je te helpen.
mvrgr Carel |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 jun 2011 : 13:04:14
|
Hi,
Het probleem met de bezetmelding ga ik morgen voor Stef oplossen, er is inmiddels contact geweest, en zijn er een aantal zaken bekeken en uitgelegd. Oorzaak wordt morgen gemeld.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2011 : 17:28:31
|
Hi,
Zoals aangegeven, de stand van zaken. De s88SD16-n is inmiddels bekeken en getest en hieruit kwam naar voren de beide IC's (4014) van het schuifregister defect geraakt zijn. Mogelijke oorzaak moet gezocht worden in het verkeerd aansluiten van het geheel. De IC's zijn vervangen en de s88SD16-n is inmiddels weer onderweg naar zijn eigenaar.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
mernivamog
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 29 jun 2011 : 21:23:11
|
bezetmelder werkt prima maar heb een probleemje. trein uit blok 3 rijdt naar 6 en stopt gaat niet verder als ik in het rijwindow op het blauwe pijltje klik rijdt hij verder en automatisch als de trein uit blok 1 naar zes rijdt is er niets aan de hand en rijdt gewoon door zoals het hoort elke kker als hij uit 3 komt stopt ie wie weet het. mvrgr.stef
Download Attachment: mijndemo.bck 16,48 KB |
|
|
mernivamog
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 29 jun 2011 : 21:33:51
|
sorry was het verkeerde bestand dit is de goede stef
Download Attachment: stef.bck 15,47 KB |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 29 jun 2011 : 22:49:59
|
Als je in onderhouden blokken bij de eigenschappen van blok 6 kijkt, zie je op het tabblad algemeen/richtingen onderaan "Uit blok" staan met daarachter een 1 en een 3. Dat zijn twee verschillende tabbladen, de ene als je vanuit blok 1 in blok 6 komt en de ander als je vanuit blok 3 in blok 6 komt. Voor 1 heb je iets ingevuld, voor 3 niet. Vul het ook voor 3 in en je loc zal in, dan is je probleem opgelost.
Huub |
|
|
mernivamog
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 04 jul 2011 : 16:44:25
|
hoi hubertus ik heb het inmiddels gevonden en het probleem is opgelost bedankt gr. stef |
|
|
|
Onderwerp |
|