phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2011 : 21:32:30
|
Hallo Bert,
Je kunt, in afwijking van de gebruikelijke manier met twee bezetmelders, gebruik maken van één bezetmelder per blok. Die bezetmelder is dan ook meteen de stopmelder, waarop de trein stopt. Om ervoor te zorgen dat het stoppen netjes gebeurt, moet de trein met een snelheid de stopmelder inrijden, die kleiner is dan de minimumsnelheid van de trein. Dat kun je bijvoorbeeld bereiken door een lage maximumsnelheid in te stellen in die blokken, maar er zijn ook andere manieren, bijv door de nieuwe dynamische snelheidsinstelling. Je kunt het dan zelfs per trein instellen. Waarschijnlijk zijn het korte blokken, waarin je dit wilt toepassen. Het is dan verstandig om bij [Aanvulling blokgegevens] onder [Onderhouden] op te geven dat het voorgaande blok bezet moet blijven bij te lange treinen. Ik heb op deze manier de opvangblokken bij mijn kopsporen gemaakt en dat werkt prima. De opvangsporen zijn bedoeld om een loc, die afkoppelt op het kopspoor, op te vangen. Ik rij wel met volledig gedetecteerde treinen, zodat ook de laatste wagon (= de eerste bij duwen) de bezetmelder activeert.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 29 mei 2011 21:34:06 |
|
|