Auteur |
Onderwerp |
|
feerden
Netherlands
19 berichten |
Geplaatst - 18 mei 2011 : 14:53:02
|
In twee blokken krijg ik de melding (is not a valid integer value) en daarna krijg ik een noodstop welke bij het opheffen krijg ik weer de melding.Daarna afmelden en gaan zoeken wat er fout is, maar ik kan niets vinden. Heb al een testbaan gemaakt met de zelfde gegevens en dit gaat goed. wie heeft er een tip.
Fred |
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2011 : 17:44:16
|
Hallo Fred,
1ste goeie tip zet je datbase eens hier op het forum. Kan iemand mee kijken.
Mvg Ab
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2011 : 19:07:21
|
Hoi Fred,
Allereerst welkom op het forum. Heb je die melding altijd gehad of is die plots gekomen. Het klinkt een beetje naar een corrupte database file. Wat wel eens wil helpen is de database opnieuw vanuit een recente backup file (van voor het probleem) in te laden. In dat verband is het ook verstandig om bij Koploper in te stellen dat er standaard een backup wordt gemaakt bij afsluiten van het programma. Dat kan bij [Algemeen]=>[Globale Instellingen]=>Automatisch Backup maken.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 18 mei 2011 19:10:05 |
|
|
feerden
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2011 : 17:16:36
|
Bij het uploaden van een ZIP van mijn bestand krijg ik de volgende melding (Ongeldige String). Doe ik iets fout of moet het anders?
Fred
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
feerden
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2011 : 18:35:35
|
Wim bedankt voor je tip, als ik dit doe krijg ik dezelfde mededeling maar dan bij een bck bestrand
Fred |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
administrator
Netherlands
347 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2011 : 12:11:02
|
Hierbij het bestand
Download Attachment: Actuelebaan.bck 209,45 KB
Met vriendelijke groet Erwin |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
feerden
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2011 : 12:44:43
|
Wim bij rijden naar blok 6 en 7 van alle richtingen gaat het fout
Fred |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2011 : 16:46:20
|
Fred,
De ellende zit in de speciale actie voor de overweg. Als je deze verwijdert, is de foutmelding verdwenen, wat precies de oorzaak van deze ellende is, is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dat is denk ik meer iets voor Paul om uit te pluizen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2011 : 16:53:15
|
Fred,
Er gebeuren rij technisch gezien hele vreemde dingen op jouw sporenplan. De lok springt van blok 18 zo maar naar blok 12 tijdens het rijden, als dat op je baan ook zo gebeurd, heb je een hele bijzondere modelspoorbaan. Anders gezegd er zijn onterechte blok verbindingen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2011 : 21:20:11
|
Fred,
Er zijn een aantal blokken, die niet juist zijn ingevuld. Als je gaat rijden met spookmeldingen aan, rollen er een paar uit. In blok 18 b.v. heb je de bezetmelder van de aangrenzende wisselstraat ook aangemeld als bezet bij. bzm 42 Haal eerst eens de wisselstraten uit de blokken vandaan. Als alles goed gaat rijden, kan je deze wel weer toevoegen. Wees voorzichtig met bezet bij, gebruik deze alleen als ze betrekking hebben op een blok. De overweg zou ik nog even uitlaten, en ga daarmee aan de gang totdat je een en ander onder de knie krijgt, en het goed gaat rijden. Verder heb je veel uitsluitingen en richting verboden, gebruik deze eerst eens spaarzaam. Ergo ga eerst kijken of je het op een eenvoudige manier rijdend kan krijgen. Ga dan allerlei zaken na lopen zoals seinen,overwegen e.d.
Mvg Ab Boezerooij
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|