Auteur |
Onderwerp |
|
Jos
Netherlands
52 berichten |
Geplaatst - 11 mei 2011 : 19:07:15
|
Beste forumleden,
Ik laat via een speciale actie een wav-file met een overwegbel afspelen, terwijl de bel rinkelt start ik een wav-file met een vertrek signaal, deze is echter niet hoorbaar. Er kan dus maar één wav-file worden afgespeeld.Is er een mogelijkheid om meer wav-files gelijktijdig te laten horen die door speciale acties worden aangestuurd?
Met vriendelijke groet,
Jos
|
Bewerkt door Jos op 13 mei 2011 10:39:54 |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 12 mei 2011 : 22:25:42
|
Hallo Jos,
Ik moet er even induiken, maar mogelijk kan er door een combinatie van logische en speciale acties iets gedaan worden. Anders wordt het met Audicity oid de wav-files bewerken, zodat er één wav-file ontstaat, waarin al je functies zitten
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2011 : 09:09:17
|
Hallo Jós,
Met koploper is het niet mogelijk om meerdere geluiden tegelijker tijd af te spelen. Er zijn wel mogelijkheden om de "herríe op zolder" te vergroten Zelf heb ik een klein printje met luidspreker met een redelijk goede geluid om een overweg bel te laten horen. Om het wat duurder te maken er zijn ook módules die zelf opgenomen geluiden af kunnen spelen, deze worden dan gestart via een (wissel) decoder. Voordeel het gluid komt uit de richting waar je het horen wil. Nadeel duur.
Mvg Ab
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
|
|
Jos
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2011 : 10:43:45
|
Helaas is het niet mogelijk om via Koploper een andere audiospeler te starten want dan gaat het wel. In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Mvg, Jos |
|
|
piksov
Netherlands
65 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2011 : 17:42:10
|
Je zou nog de OMROEPER voor koploper kunnen proberen....
zie: http://home.kpn.nl/fpauwels/help.htm
Laat ons even weten of het nog werkt met versie 7....
mvg, Guus |
|
|
Jos
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 14 mei 2011 : 15:32:58
|
Hallo Guus,
Het werkt inderdaad met Koploper 7 en ook zijn nu het vertreksein en de overwegbel gelijktijdig hoorbaar, bedankt voor de tip. Het is wel wat omslachtig met dat logging maar het werkt en dat is de hoofdzaak.
Ik ga nu eerst een paar weken met vakantie en dan ga ik kijken of er nog meer te doen is met OMROEPER en Koploper.
Mvg, Jos |
|
|
Jaap
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 14 mei 2011 : 23:23:29
|
Hallo Guus,
Wat een leuk programmatje, ik wist niet dat zoiets bestond. Snel even getest, en ik ga het zeker gebruiken. zo heeft meelezen ook z'n voordeel. Bedankt voor je link.
MVG, Jaap
HO / 2 rail / IB / loconet / draai15 en OM32 |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2011 : 19:05:49
|
Hallo Guus,
Bedankt voor je tip. Het is inderdaad een leuk programma. Het staat al op de laptop (Windows 7 32 bits) en draait goed, al zijn de pauzes tussen de fragmenten nog wat abrupt. Dat is met Audacity vast nog mooier te maken.
|
|
piksov
Netherlands
65 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2011 : 17:01:43
|
Hallo allemaal,
veel vliegen in 1 klap,
graag gedaan!
groet, Guus |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2011 : 09:31:43
|
Mischien een rare vraag maar als ik op de link klik zie ik nergens waar dit programma te downloaden is.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
Pecro
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2011 : 10:49:31
|
Hallo Wim,
Haal de letters achter /help.htm weg in het linkadres of het adres handmatig typen zonder deze letters.
Pecro |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
kreijger
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2011 : 16:49:05
|
Beste forumleden,
Ook ik heb het Omroeper op m'n PC gezet en uiteindelijk werkt het erg leuk. Een grappige manier om variatie in de berichten te krijgen, afhankelijk van wat er op de baan gebeurt. Het heeft me echter wel wat moeite gekost om het op de win98 machine aan de praat te krijgen. Hier een relaas voor anderen die er misschien wat aan hebben.
Eerst alles volgens de beschrijving van Frans Pauwels geinstalleerd, inclusief de voor win98 benodigde RAMDRIVE. Helaas kwam na ongeveer 10 minuten Koploper met een foutmelding dat de D-schijf (de Ramdrive) vol was. Die blijkt standaard maar 64k groot te zijn. Met switches kan je in de config.sys aangeven hoe groot de schijf (tot max 32M) moet zijn. Als ik meer dan 140k wilde hebben, moest het in Extended memory worden geladen:
DEVICEHIGH=C:\WINDOWS\RAMDRIVE.SYS 32767 /E
Maar dan blijkt Koploper er niet de gebruikte lange bestandsnamen in kwijt te kunnen. En ik weet niet hoe Koploper ook korte namen kan gebruiken. Dus op zoek naar een alternatief.
Dat heb ik gevonden in XMSDSK.EXE, en wel hier: http://www.uwe-sieber.de/util_e.html in de categorie DOS Memory, Video, Misc
Als je het zip-bestand downloadt en uitpakt zit er een kleine beschrijving bij in de readme. Je kan XMSDSK in config.sys en in autoexec.bat gebruiken. Dat laatste heb ik gedaan en wel als volgt:
LH C:\WINDOWS\XMSDSK 32768 /C1 /T /Y
Betekenis van de switches volgens http://www.mdgx.com/newtip12.htm#RAM
/C1 = cluster size set to 512 Bytes. /C2 = 1024, /C4 = 2048 (ONLY doubling works: 2, 4, 8 etc, NOT 3, 5, 7 etc).
/T = use extended (XMS) RAM from top in a contiguous block: A MUST! IMPORTANT: /T MUST be used with ANY 16 MB or larger RAM disk, otherwise Windows 95/98/ME does NOT properly initialize IOS (Input Output Subsystem) [RMM (Real Mode Mapper) fails to load], and as a consequence LFNs (Long File Names) support will be DISABLED on the RAM disk.
/Y = to disable the confirmation prompt for uninterrupted operation.
Hiermee laadt DOS de RAMDRIVE in het hoge geheugensegment, met een omvang van 32 MB. Genoeg om dagen achtereen Omroeper te gebruiken. De /T zorgt ervoor dat de lange bestandsnamen kunnen worden gebruikt.
Veel plezier ermee!
Met vriendelijke groet, Bas Kreijger H0, Fleischmann, Roco, Trix HCCM en Intellibox |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2011 : 21:23:41
|
Hallo Bas,
Bedankt voor het zoekwerk en de tips om het geheel op W98 werkend te krijgen.
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
GTIBert