Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 3299
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 railcontact
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Frans 045

Netherlands
82 berichten

Geplaatst - 17 apr 2011 :  23:20:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Wanneer een bepaald type lok stil valt door bv een slecht contact met de rails, hoe kan het dan, dat hij ook de laatste opdrachten van koploper niet uitvoerd en stil blijft staan,ook niet na een duwtje. Nu druk ik op noodstop en dan weer op groene stip en lok pakt de draad weer op. HEt is net alsof hij zijn data verliest na onderbreking.
Ik rij n spoor, dcc, IB en koploper. Andere loks gaan verder na een duwtje maar deze grgrgrg

Jullie enig idee,

vr gr
frans

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 17 apr 2011 :  23:30:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Frans, probleem zit dus in de lok decoder combinatie, daar moet je het zoeken heeft niets met koploper of het digitale systeem te maken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 18 apr 2011 :  07:51:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans,

Het is zoals Wim zegt. Bij mij is het een typisch gedrag van een LE130/131, in een bepaalde lok.Een andere lok van het zelfde merk en type heeft met dezelfde decoder type totaal geen last.
Remedie decoder vervangen. En als dat te ver gaat, de lok even schuin houden, dus spanningsloos, en hij gaat weer.
Maar nog beter rails en wielen goed schoonmaken.

Mvg Ab
wijziging laatste regel
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)

Bewerkt door Agebe op 18 apr 2011 07:54:10
Ga naar bovenaan de pagina

Frans 045

Netherlands
82 Posts

Geplaatst - 18 apr 2011 :  22:08:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Dan voor de bruikbare info.

vr gr

frans
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 18 apr 2011 :  22:30:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Frans,

Motor schoonmaken, eventueel koolborstels vernieuwen, wielconracren controlen, cq schoonmaken. Eventueel ontstoring van de motor herstellen, nakijken.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

twilight102

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 19 apr 2011 :  12:39:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van twilight102  Reageer met citaat
Een aanvullende vraag,
Dat een loc stilstaat door een of andere reden begrijp ik, en is soms ook logies.
Mijn vraag is waarom pakt de decoder de acties niet op?
Komt dit doordat de commando's naar de decoder niet worden herhaald?
maar alleen worden herhaald na herstel van een noodstop.

vrgr Ebro de Wit
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 19 apr 2011 :  15:05:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hi,

De oorzaak is dat de decoder even vergeten is dat het een decoder is komt regelmatig voor bij de decoders van het merk Lenz. Andere merken hebben hier sporadisch last van. Wordt veroorzaakt door verminkte informatie, even pootje lichten of systeem aan/uitzetten lost het probleem meestal op. Hardnekkinge gevallen moete even voor langeretijd stroomloos gezet worden en blijven soms tot een paar dagen. Schoonmaken en op de juiste manier instoren van de lok, willen nog weleens helpen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina