Auteur |
Onderwerp |
|
leo prinsen
Netherlands
18 berichten |
Geplaatst - 10 apr 2011 : 15:57:13
|
Hallo Allemaal
Kan iemand mij even voort helpen. Het volgende probleem doet zich voor ik test op dit moment even met twee lok's met krois koppeling.
Lok rijd variabel pakt dan een stuk vaste trein route waar in hij ontkoppeld in een blok rijdt vervolgens door naar de bekoling installatie. Op dat moment komt er een andere lok uit de lok loods die de wagons weer op moet halen alleen is het zo dat zodra de lok het blok met de wagons in wil rijden denkt koploper dat hij er als is dus de lok trekt op en staat direct weer stil.
Wat zou dat kunnen zijn ik heb in vaste trein route opslaan en ophalen trein lengte in gegeven en ook inrijden bij bezet melding.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
leo prinsen
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 10 apr 2011 : 16:09:37
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Leo,
Doorrijden in cm instellen, zodat de lok verder en langer doorrijd.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Wim
Dat is niet het probleem jammer genoeg dit heb ik gedaan ook heb ik geprobeerd om in het blok waar de wagons staan de laatste bezet melder vrij te houden maar dat helpt ook niet.
Mijn idee is dat koploper denkt dat de lok er al is omdat het blok bezet is.
Groet Leo |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 10 apr 2011 : 16:30:32
|
Leo,
Dat is ook niet het probleem, maar dat is de oplossing, dat is wat anders dan een probleem.
Dit zijn mijn instellingen voor een vergelijkbare situatie.
M.b.v. van de alternatieve stopplaats kun je nog het een en ander regelen voor het uitgestelde stoppen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
C_Jabaaij
217 Posts |
Geplaatst - 10 apr 2011 : 16:58:50
|
Leo,
Staan de wagens op de stopmelder, dus is de stopmelder waar de lok moet stoppen bezet door de wagens? Als dat zo is dan stopt de lok omdat Koploper denkt dat de lok op die plaats is aangekomen.
Koos Jabaaij.
|
|
|
leo prinsen
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 10 apr 2011 : 19:40:52
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Leo,
Dat is ook niet het probleem, maar dat is de oplossing, dat is wat anders dan een probleem.
Dit zijn mijn instellingen voor een vergelijkbare situatie.
M.b.v. van de alternatieve stopplaats kun je nog het een en ander regelen voor het uitgestelde stoppen.
Wim
Hier was ik ook al mee aan het stoeien geweest heb het nu nog een keer geprobeerd door de gegevens precies zo in te voeren als je hebt aangegeven. Ook heb ik het verhaal van koos nog eens getest had ik ook al een keer gedaan maar dat werkt ook niet.
Wat wel werkt maar wat eigenlijk geen optie is is als je geen trein lengte in geeft dus niks weg schrijft en niks ophaalt. maar dan haal ik mij zoveel andere problemen op de hals dat dat eigenlijk geen optie is.
Als er nog andere ideeen zijn hoor ik dat graag.
Groet Leo
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 10 apr 2011 : 22:20:49
|
Leo, andere ideen zijn er niet, met de geboden mogelijkheden werkt het. De enige optie is een backup van je database plaatsen, dan zal er naar gekeken worden en volgt er vanzelf een advies.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
leo prinsen
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 11 apr 2011 : 19:20:21
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Leo, andere ideen zijn er niet, met de geboden mogelijkheden werkt het. De enige optie is een backup van je database plaatsen, dan zal er naar gekeken worden en volgt er vanzelf een advies.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Wim
Bedankt voor de info.
Ik ga nog even een paar dingen proberen als ik er niet uit kom plaats ik mijn database wel even. in ieder geval bedankt voor de snelle reactie
groet Leo |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 01 nov 2012 : 20:28:51
|
Heren ik heb uw berichten gelezen en kamp met het zelfde probleem misschien is u de oplossing duidelijk mij nog niet dus dus als het mogelijk is .. MVG Martien |
Bewerkt door Bru op 01 nov 2012 22:19:38 |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2012 : 02:26:32
|
Hoi Martien,
Ik kom in het bovenstaande draadje nergens het woord "Vaste Route" tegen maar de tweede loc rijd wel degelijk volgens een vaste route. Verder werkt doorrijden in cm alleen bij geijkte locs anders moet het in tijd worden ingevuld.
Koos geeft aan dat er minimaal een vrije melder moet zijn voor de wagons waardoor KL nog kan detecteren dat de loc het blok met de wagons binnenrijdt.
De instellingen van Wim zijn die van het Blok waarin aangekoppeld moet worden. Hier moet dus ook "Inrijden bij bezetmelding" aangevinkt worden, het blok is immers bezet door de wagons.
Dit window bereik je door te dubbelklikken op het blok in de vaste route.
Ook is er een alternatieve stopplaats opgegeven (3) en wel die, die net voor de wagons ligt (en dus vrij moet zijn). Bij Wim dus de derde maar dat zou ook de eerste (1) kunnen zijn (inrijmelder) dat hangt van jou situatie af.
Verder moet je uitzoeken hoeveel cm er, na het bezet worden van de alternatieve melder, doorgereden moet worden om goed aan te koppelen en deze afstand invullen bij "Extra Doorrijden".
Hoop dat het zo wat duidelijker is geworden, anders horen we het wel weer.
Succes,
Groeten Jack.
|
Bewerkt door JackvdW op 02 nov 2012 02:33:24 |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2012 : 21:16:42
|
Hallo Jack dank je voor je reactie. wat ik doe is dat er een lok met telex het blok in rijd nr 76 dit blok heeft een binnen en een stopmelder. ontkoppeld een wagon/dummielok en gaat een aantal blokken door komt weer in blok 76 moet dan aan koppelen lengt 70 cm stopt dan bij de binnen melder maar loopt nooit door behalven dat als de lok van de stopmelder af is dan gaat het goed is hij handmatig geblokkerd witten lijn . dit is niet de bedoeling maar wel de oplossing? gr Martien
|
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 03 nov 2012 : 01:49:54
|
Hoi Martien,
Als je bedoelt dat er wel aangekoppeld wordt als de wagon/dummylok niet meer de stopmelder bezet houd, dan heb je het begrepen. Er moet een vrije melder zijn waarop KL kan bepalen dat de loc het blok inrijdt. Tevens start vandaar dan het doorrijden in cm.
Groet Jack.
|
Bewerkt door JackvdW op 03 nov 2012 01:54:51 |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 03 nov 2012 : 09:37:59
|
Jack de binnen melder is vrij dus hij zou na deze te hebben gemeld de 65 cm moeten door rijden... maar doet dit niet
mvg Martien |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 03 nov 2012 : 09:59:35
|
quote: behalven dat als de lok van de stopmelder af is dan gaat het goed
Hieruit begrijp ik dat normaal de andere loc de stopmelder bezet houdt. Maar juist die stopmelder moet dus vrij zijn. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe koploper in dat geval omgaat met alternatieve stopmelders. Maar wat je in elk geval zou kunnen doen, dat je de binnenkomstmelder van blok 76 als stopmelder opgeeft voor treinen die van de locloods komen. Dan doet de "echte" stopmelder van blok 76 voor die richting niet mee in de te verwachten melders.
Huub |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 04 nov 2012 : 21:41:33
|
Huub bedankt voor je reactie. ik rangeer van uit de blokken 94 95 96 naar 76 via 85 86 87... dus ik denk dat er een melder bij moet..????
heb even mijn baan overzicht bij gestuurd ... Mvg Martien
Download Attachment: baan.jpeg 635,31 KB |
Bewerkt door Bru op 04 nov 2012 21:43:29 |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 04 nov 2012 : 21:52:44
|
Die extra melder heeft alleen zin als je daarmee bereikt dat de aankomende loc de stopmelder niet meer bezet houdt. Ik zie niet zo snel hoe je dat had gedacht.
Zelf heb ik ooit een automatische locwissel gehad, waarbij de stopmelder een lichtsluis was. Na ontkoppelen van de aankomende loc was die lichtsluis weer vrij en dus de stopmelder ook niet meer bezet.
Huub |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 04 nov 2012 : 23:54:33
|
Hoi Martien,
Er moet een vrije melder zijn, en alleen als je met een Vaste Route rijdt kan je een alternatieve stopplaats (1) gebruiken. Wat er gebeurd als je normale stopmelder nog bezet is weet ik niet.
Ik los dit bij mij op door te stoppen op een melder onder de wissel die ik vrij laat komen. Er wordt dus bij het afkoppelen gestopt op het vrijkomen van de wissel en nog x cm doorrijden per lok opgegeven in de aanvullende blokgegevens (niet in de vaste route). Verschillende locs zetten zo de wagons altijd op dezelfde plaats van af/aan-koppelen.
Bij het aankoppelen gebruik ik dan een korte melder net na de wissel (die dus vrij is en bezet moet worden, voorkant loc detecteren) die in de Vaste Route staat ingevuld als alternatieve stopplaats (1) en rij dan nog x cm door (hier wel ingegeven bij in de Vaste Route).
Doordat de wagons altijd op dezelfde plaats staan is de doorrij afstand bij het aankoppelen nagenoeg voor alle locs hetzelfde.
Ik hoop dat dit je verder helpt.
Groeten Jack.
|
Bewerkt door JackvdW op 04 nov 2012 23:58:54 |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2012 : 23:13:34
|
Heren bedankt voor de reactie . maar ik denk dat ik het ga proberen met een virtuele melder . die ziet hij niet dus kan hij die niet bezet houden..
u hoort nog van mij Mvg Martien |
|
|
Mark Dee
Lesotho
3 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2012 : 19:22:59
|
in het kader van domme vragen bestaan niet.....
Het door Wim Ros geposte plaatje kan ik niet meer vinden in koploper. zou iemand mij een hint willen geven waar/ onder welke tab, ik die ooit gezien heb..
groet Mark
handtekening |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Mark Dee
Lesotho
3 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2012 : 21:47:16
|
helemaal top!
handtekening |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 28 nov 2012 : 22:46:19
|
Heren wat laat maar na testen is de oplossing de stopmelder vervangen door een virtuele te maken ............werkt het prima.
ik ben er blij mee nog bedankt voor de medewerking
Martien |
|
|
|
Onderwerp |
|