Auteur |
Onderwerp |
|
vincent
Netherlands
60 berichten |
Geplaatst - 27 mrt 2011 : 15:48:04
|
Goedemiddag,
Probleem: aansturing stations geluid in uitgebreide functies Koploper. Het Marklin model TEE ii, 39540 heeft de mogelijkheid van het afspelen van stationsgeluid. Dit werkt prima op de Intellibox met F2. Echter het lukt me niet deze in te stellen in Koploper. Instelling: functie ingevoerd als F2 met gedrag 'uitgebreid' . In uitgebreid gedefinieerd: ' gaat weer rijden (gewenst) met 'aan'. Dit werkt echter niet. Weet iemand wat hier fout gaat?
Met vriendelijke groet
Vincent |
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 27 mrt 2011 : 18:49:30
|
Hallo Vincent,
Heb je op het tabbad functies bij onderhouden locomotieven ook ingevuld de functie aansturen?.
Kijk dan voor de zekerheid in het rijwindow of er een tabblad funties aanwezig is bij de lok. En probeer daar eerst eens of de functie dan wel werkt.
Als dat werkt ga dan verder met de funties uitgebreid. Mvg Ab Boezerooij
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
|
|
vincent
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2011 : 12:50:37
|
Beste Ab,
Ik ga dit vanavond proberen. Volgens mij is deze functie echter wel geactiveerd; de geluidshoorn reageert namelijk wel goed.
Met vriendelijke groet
Vincent |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2011 : 19:05:16
|
Hallo Vincent,
Zoals je het beschrijft zou het moeten werken. Heb je ook het juiste blok gekozen om de functie in te starten? Je kunt namelijk de locfuncties in elk blok activeren door dit blok toe te voegen in het tabblad [Functies Uitgebreid] bij [Onderhouden Locomotieven]. Schakel je de functie ook weer ergens uit?
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 28 mrt 2011 19:07:11 |
|
|
vincent
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2011 : 22:55:12
|
Ha Dirk en Ab,
Ik heb het euvel nog niet gevonden. De instellingen waren conform het advies van Ab. Ik heb de functie nu uitgeschakeld op Koploper. Nu start de 'omroep' op ieder moment dat de trein start (ook bij het verlaten van eenblok) en het is inderdaad de bedoeling dat deze alleen maar functioneert bij het verlaten van een stationsblok. We zoeken gewoon verder. Dank voor de adviezen.
Groeten
Vincent. |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 09:09:27
|
Hallo Vincent,
De functie moet aangestuurd worden, en kies voor uitgebreid. Op het tabblad functies uitgebreid, niets invullen onder in ieder blok. Bij toevoegen kiezen voor een bewust blok, of kiezen voor een richtingsafhankelijke b.v. blok 3 komend uit blok 1. Er gebeurd dan alleen iets in blok 3, als de lok uit blok 1 komt. Kies dan een van de opties, en speel daar dan even mee, dan krijg je een inzicht wat een wanneer er iets gebeurd. Probeer dan de functie aan en uitzetten, en gebruik ook eens de functie toggle.(is aan/uit of uit/aan) Mijn ervaring is dat er een veschil is in de werking van geluidsdecoders. (bij mij is dat 2 keer een ESU die verschillend reageren.) Dus probeer er achter te komen hoe jou decoder reageert.
Mvg Ab
|
|
BartSteur
Netherlands
245 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 11:09:37
|
Hallo,
Wat ik sowieso ervaar met (geluids)functies, is dat er via koploper altijd een vertraging in zit. Rechtstreeks via de Marklin Central Control (F1-F4) krijg je meteen response.
Iemand enig idee hoe dat kan?
Is vooral probleem met de telexkoppelingen.
Groet, Bart |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 16:24:11
|
Hoi Bart,
Als je een hele drukke treinbaan hebt kan ik mij er iets bij voorstellen, maar dan ook een wat trage data communicatie. Maar dan moet je in het gehele trein verkeer iets merken.
Mvg Ab
|
|
BartSteur
Netherlands
245 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 20:01:23
|
Ha Ab,
Is koploper dan de vertragende factor of de interface?
Ik draai koploper namelijk op een oud pc'tje met minimaal geheugen voor XP.
En inderdaad is de baan vrij fors met zo'n 18 actieve treinen.
Groet, Bart |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 21:36:57
|
Hoi Bart,
Eigenlijk geef je zelf al het antwoord. Trage Pc, weinig geheugen.
Koploper is zo snel als de Pc het toelaat. Kortom het is een optel som van alle schakels. De zwaktste schakel bepaalt het. Dus niet koploper maar je PC! Mvg Ab
|
|
|
Onderwerp |
|