Auteur |
Onderwerp |
|
Sikkenbaas
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 08 mrt 2011 : 21:17:18
|
Ik zou het fijn vinden als ik met behulp van een icoontje een terugmelding van een overweg gemaakt kan worden.
Ik zal een voorbeeld geven. Je kunt bijvoorbeeld wel een geluid afspelen als een trein over een bepaald punt komt, maar het is niet mogelijk om, ik noem maar een zijstraat, in plaats van een geluid, een tekst weer te geven.
Om het nog duidelijker te maken:
Er staat een AKI. Op het scherm knippert het woord "Overweg Vrij" of nog mooier een AKI symbooltje. Trein is in aankomst en rijdt over een aangewezen bezetmelder met de actie "Overweg Sluiten". Knipperende tekst verspringt van "Overweg Vrij" naar "Overweg Gesloten" Trein rijdt over de overweg en activeert de andere aangewezen bezetmelder met de actie "Overweg vrijgeven" Tekst "Overweg Gesloten" verspringt weer naar de knipperende tekst "Overweg Vrij". De rust is weergekeerd.
Misschien is dit eenvoudig te programmeren als Logische of Speciale functie.
Ik zou hier heel erg blij mee zijn!
Gr, Theo van Wijk, Den Haag |
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2011 : 16:37:10
|
Hallo Theo,
Welkom op het forum. Zoals je wellicht weet heeft Paul de ontwikkeling van het programma vorig jaar gestopt. Hoe interessant je verzoek ook is, het zal niet worden gerealiseerd. Desalniettemin blijft Koploper in mijn ogen nog een heel goed en uitgebreid programma om je baan mee aan te sturen en kun je er nog jaren plezier van hebben.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Sikkenbaas
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2011 : 16:18:33
|
Bedankt voor je reactie Dirk.
Vlak nadat ik mijn wens had geplaatst hier op het forum las ik pas dat Peter gestopt was met het programma. Ik heb het probleem met de terugmelding van de overweg maar op een conventionele manier opgelost.
Ik heb gewoon een LED paneel gebouwd wat wordt aangestuurd door Koploper. Hier voor heb ik een speciale actie aangemaakt die een adres aanstuurt die een functie decoder bedient. Deze schakelt in of uit en bedient de elektronica welke ik gebruik voor de overwegen. Het LED paneel ziet er uit als een soort NX-tableau.
Blijft een leuke hobby!
Koploper is inderdaad een goed en interessant programma en het functioneert prima op mijn baan.
Groet, Theo
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2011 : 17:30:53
|
Beste Theo,
Ik weet niet welke Peter er gestopt is met het ontwikkelen van zijn programma, maar ik ben bang dat je iemand ander bedoeld. Het programma koploper is een ontwikkeling gemaakt door en van Paul Haagsma.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Sikkenbaas
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2011 : 18:20:06
|
Sorry Wim,
Ik bedoelde natuurlijk Paul!