Auteur |
Onderwerp |
|
roelmbs
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 18 feb 2011 : 14:25:43
|
Na het opnieuw installeren van mijn laptop, een Toshiba P200 + Vista + 32 bit, heb ik de volgende problemen: a. in het baanontwerp werkt de functie: toon raster niet meer. b. De helpfunctie werkt ook niet meer. Ik had in 2008 dit zelfde probleem ook en heb het toen via de link van Pahasoft en Microsoft opgelost. Nu echter zegt het downloadcenter van micosoft na het doorlopen van de hele riedel : geldt niet voor uw versie. Dat schiet dus niet op. Weet iemand een oplossing ? m.vr.gr., Roel Dorgelo Maasbuurtspoor |
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2011 : 21:40:32
|
Hallo Roel,
Voor de Help-functie onder Vista heb je inderdaad een hulpprogramma nodig. Normaal kun je dit downloaden via Microsoft, zoals je ook aangeeft. Mogelijk heeft je Toshiba een OEM-installatie van Vista, die door Microsoft niet als officieel wordt herkend. Je kunt dan via de Toshiba-supportsite kijken of je het programma kunt krijgen, of even googelen met de vraag "Helpfunctie onder Vista" en zo het programmaatje proberen te downloaden. Of dat ook het probleem is van de niet aanwezige grid in het Baanontwerp, weet ik niet. Ik neem aan dat je het vinkje "Toon Raster" wel aan het staan.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
roelmbs
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2011 : 22:09:04
|
Beste Dirk, Bij het vinkje aan of uit schakelen knippert het baanontwerp, er gebeurt niets : geen raster dus. Merkwaardig : bij het demobaanontwerp en een mij toegestuurd baanontwerp werkt het "raster" echter prima. Waarschijnlijk is bij het opnieuw installeren van mijn eigen database niet alles goed gegaan. Die "help" tip van je via Toshiba zal ik uitproberen. m.vr.gr., Roel |
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2011 : 17:27:14
|
Hallo Roel,
Voor wat betreft het ontbreken van het raster lijkt het inderdaad op een foutje in het programma of de database. Wat gebeurt er als je een nieuwe database aanmaakt of een andere inlaadt. Als het dan wel goed gaat, is er waarschijnlijk iets met je database misgegaan. Het kan dat wel eens helpen om de database opnieuw in te laden vanaf de backupfile. Je moet dan natuurlijk wel zeker zijn dat die backupfile nog wel in orde is. Voor wat betreft het patch-programma voor de helpfunctie, heb ik ze wel liggen voor Windows 7. Ik weet niet of die ook voor Vista werken.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2011 : 19:34:25
|
- baanontwerp - ergens waar niets staat rechtermuisknop - wat is de één na onderste keuze? (kleur zal wel gelijk zijn aan achtergrond kleur)
Mvg, Paul. |
|
|
roelmbs
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 04 mrt 2011 : 19:15:56
|
Hartelijk dank Paul; dat was de oplossing. Blijft het probleem van de help functie. Ik heb ondertussen de Toshiba helpdesk benaderd; ze gaven me dezelfde "oplossing" via de microsoft site, maar dat werkt dus niet. Nu weten ze het daar ook niet meer. Ik zal moeten berusten, vrees ik. m.vr.gr. Roelmbs |
|
|
|
Onderwerp |
|