Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 255 / Bezoekers Vandaag: 5524
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 keerlus
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Arnold

Netherlands
37 berichten

Geplaatst - 12 feb 2011 :  21:21:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Vanuit de blokken 32-36 rijdt de trein de keerlus 41-42-43 of 43-42-41 binnen. Dat kan dus zowel links als rechts om.

In de keerlus stopt de trein even bij de overgang van 41 naar 42 en van 42 naar 43 en andersom.

Dat lijkt mij niet de bedoeling maar het lukt mij niet de trein op de gewone snelheid door te laten rijden.

Wie weet raad?

Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken

Vriendelijke groet,


Arnold

Download Attachment: schaduwstation.JPG
17,06 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 feb 2011 :  21:39:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnold,

Even je database hier plaatsen, dan kijken we daar even naar voor je.
Gezien het aantal blokken in de keerlus moet het gewoon met dezelfde snelheid kunnen doorrijden.
En wat bedoel je met stoppen, echt stoppen, of bedoel je afremmen?


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 12 feb 2011 21:50:03
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 12 feb 2011 :  22:33:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim,

bijgaand het bestand.

Ze staan even stil en trekken dan weer op.

Vriendelijke groet,


Arnold

Bewerkt door Arnold op 13 feb 2011 07:54:09
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 feb 2011 :  23:13:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnold, volgens mij heb je nu de 3 bezetmelders van de keerlus afzonderlijk aan een blok toegekend. Dat kun je beter niet doen, want nu bestaat de kans dat de secties AB en DE gelijktijdig bezet gemaakt of gehouden kunnen worden.

Je moet ze gewoon alle drie aan hetzelfde blok toekennen als inrijder tussenstuk en stopmelder. Dan zal ook je probleem over zijn, je hebt nu blokken met maar 1 melder, loopt nooit soepel.

Dat stoppen komt omdat nu de wisselstraat nog niet gezet is, en omdat het blok maar 1 bezetmelder heeft.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 12 feb 2011 23:18:04
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 12 feb 2011 :  23:42:46  Toon profiel  Reageer met citaat
DAg wim,

bedankt voor je snelle antwoord.

AB en DE kunnen m.i. niet tegelijk bezet zijn omdat ik er een blokgroep van gemaakt heb. Ik neem aan dat ik dat juist gedaan heb.

Wanneer ik alle drie bezetmelders aan hetzelfde blok toe ken, kom ik, in deze situatie en met mijn rijwensen niet goed uit met de bezetmelders. Vanuit b.v. 35 moet ik m.i. dan altijd dezelfde route (b.v. linksom) volgen omdat ik maar één keer de bezetmelders in een bepaalde volgorde kan invoeren.
Dus van 35 naar blok 41 (er vanuit gaande dat de keerlus nu één blok is) leidt tot de bezetmeldingen 85.6-85.7-85.8. Rechtsom lukt dan niet meer (het voormalige blok 43) in. Of zie ik nu iets in Koploper over het hoofd?

Wellicht is de oplossing dan e.a. terugbrengen naar 2 blokken met ieder twee bezetmeldpunten? 2+1 van de keerlus en een 'gewone'?

Vriendelijke groet,


Arnold
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 feb 2011 :  23:52:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnold gewoon 2 fictieve blokken maken met een virtuele melder en een stopverbod, dan heb je 2 blokken voor de richtingen.
Bij deze.
Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Download Attachment: Agterbosch2.bck
277,87 KB

Bewerkt door Wim Ros op 13 feb 2011 00:03:37
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 13 feb 2011 :  07:56:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen Wim,

dank je voor de wijzigingen; ik zal e.a. gaan bekijken. Je hoort nog.

Vriendelijke groet,

Arnold
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 13 feb 2011 :  12:06:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnold,

Je kunt nu ook het beste je blokgroep verwijderen, die werkt ook niet in het voordeel.
En je kunt het beste de 3 blokken in een 2-richtingsgroep zetten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 13 feb 2011 :  20:25:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim, ik heb de blokgroep verwijderd en vervangen door de 2-richtingsgroep. Blok 41-42-43 allemaal een 1 gegeven in het scherm 'blokken'. Nu krijg ik in scherm van de lokomotieven onder 'status' de melding ... fout in 2-richtinggroep. Het lijkt zo simpel maar kennelijk doe ik iets niet juist.

Wellicht heb jij de oplossing?

Vriendelijke groet,

Arnold
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 13 feb 2011 :  21:23:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnold, ik liep tegen dezelfde melding aan, er is een melding hiervan richting Paul gegaan.

Die kan hier als enigste een antwoord opgeven.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 13 feb 2011 :  21:49:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij 41 en 43 staat er bij te verwachten bezetmelders geen enkele bezetmelder, enkel een virtuele ???
Begint koploper dan te tellen vanaf de bezetmelder die bij "blok bezet" vermeld is ? Of voor alle veiligheid boven nog eens vermelden..heb ik tot nog toe gedaan.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 13 feb 2011 :  22:10:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim,

ik heb eerder die 2richtinggroep in deze keerlus toegepast. Met dezelfde foutmelding. Vandaar dat ik over ben gegaan naar de blokgroep.

Ik wacht geduldig af.

Met vriendelijke groet,


Arnold
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 14 feb 2011 :  15:14:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnold, gelukkig dat er nog mensen zijn die wel wakker zijn.

Je probleem zit in blok 42, daar ben je vergeten een vinkje te zitten bij keerlok als je bijvoorbeeld uit blok 41 komt en weer terug mag volgens het tabblad, hetzelfde geldt voor komende uit 43 en terug naar 43 ook hier mist het vinkje keerlok.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 14 feb 2011 :  19:52:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim, je opmerkingen hebben mij nog eens aan het denken gezet en met de neus op de feiten gedrukt .. . Keren in het blok, als resultaat van het vinkje, wil ik niet; ik wil gewoon de lus door.

Ik zie dus dat ik in blok 42 bij b.v. "uit 41 - naar 43" ook een vinkje bij "uit 41 naar 41" had staan (de onbedoelde kering). Die heb ik er nu uitgehaald en kan nu een 1 bij de 2richtingsgroep zetten. Het lijkt mij dat dit de oorzaak van het probleem is geweest.

Nu nog even naar de zolder om de treinen te laten rijden...

Je hoort nog van mij.

Vriendelijke groet,

Arnold

Bewerkt door Arnold op 14 feb 2011 20:03:34
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina