Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 265 / Bezoekers Vandaag: 2927
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 293
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 s88-n of geen -n of wel... op mijn manier.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

boldjohn

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 06 feb 2011 :  00:57:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede (ont)spoorders!

Ik heb de laatste tijd heel veel gelezen over allerlei systemen met oa. s88-n etc. en daarbij behorende mogelijk- of onmogelijkheden.
Denk dat ik weet wat jullie denken, "de zoveelste met zijn systeem" klopt toch?
Jullie hebben helemaal gelijk, maar toch jeukt het me aan alle kanten.
Ik breng dus ook niets nieuws ofzo, maar zoals ik het van plan ben te gaan doen.
Ik lees problemen over signaalverlies\storingen door lange signaaldraden etc., hoge kosten van prints en toebehoren.
Het wel of juist niet toepassen van een atmel of id.
Laatst genoemde ben ik ook even mee bezig geweest maar kom toch terug op de oude vertrouwde 4044 en de 4014.

Mijn gedachte:

Een modulair systeem (denk hierbij aan diverse terugmeldunits-s88(16X per unit)) op 1 rij achter elkaar, parallel geschakeld (behalve sig in en out) die hangt aan een pc met koploper of id.
Onderling dus gekoppeld maar niet met utp of id.
Het hele systeem kan dan wel uiteindelijk geschakelt worden volgens de N norm.
Oftewel de module staat centraal onder de baan en signalen komen binnen dmv. blokbezetting, welke geen signaalverlies geven over langere afstand.

Ondertussen heb ik een printontwerp gemaakt die klaar is om te gaan testen.
Het ontwerp is half euro, dubbelzijdig.
Dat scheelt best in de kosten, 2X16 bezetmelders met s88 volgens mijn bussysteem op een hele europlaat a 4 euro.

De kosten:

Totale kosten volgens conrad 37 euro per unit.
Ik denk als mijn goede leverancier dickbest.nl weer in de lucht is, ik de kosten kan beperken tot een euro of 20 a 25 per unit.
En ja dan moet je wel zelf dubbelzijdig gaan etsen!
Heb dat ook moeten leren en tja het is een hobby(Wim!), veel geduld en veel gaatjes boren.
Het is en blijft een hobby, waarin ik geen enkel commercieel belang heb en alleen wil delen.

Vrije tijd is voor mij spaarzaam en dus kan het even duren voordat ik kan reageren.


Tot zover mijn verhaal!

Meningen, opmerkingen of aanvullingen, suggesties of andere tips van harte welkom.



Groet,

Jan,
Waar alleen de printbanen in het midden liggen !

DDW,edits booster, spoor N, mijn vrouw.

Bewerkt door boldjohn op 06 feb 2011 01:27:17

bartjemestrom

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 06 feb 2011 :  08:12:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bartjemestrom  Reageer met citaat
Dag Jan,

Misschien kun je je verhaal ook posten op Beneluxspoor.net?


Met vriendelijke groet,

Bart Mestrom
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina