De oplossing van Wim Ros moet hij maar op zij eigen baan uitvoeren. Mijn suggestie is de volgende: Ik ga ervanuit dat je rookgenerator is aangesloten op een functie-uitgang van je decoder, bv F1. Deze functie geef je dan ook op als functie bij [Onderhouden] => [Locomotieven] in het tabblad [Functies], bijvoorbeeld met de omschrijving "Rookgenerator". Vervolgens kun je dan in het tabblad [Functies uitgebreid] per blok aangeven wat je met deze functie wilt. Zo schakel ik bijvoorbeeld de binnenverlichting uit na 4 sec als een trein wordt afgerangeerd. Bij andere locs wordt bijvoorbeeld het rangeersein of de zwaailamp aangezet. Succes met het verdere puzzelen.
de optie functie als rookgenerator aanvinken is juist. Echter is functies uitgebreid hoeft niet aangevinkt te worden.
Namelijk In aanvullende blokgegevens (rechter muisknop op een blok gaan staan) kan je aangeven of de rookgenerator in een bepaald blok uitgeschakeld moet worden, als je geen vinkje ingeeft is de rookgenerator aktief.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet.