Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 2304
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Fysieke hulp gevraagd bij baanplan/blokken-sectieplan Noordh Noord
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MarcelL

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:03:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Na diverse vragen te hebben gesteld heb ik vrijwel mijn hele baan op papier ingedeeld in blokken en bezetmeldsecties.

Graag zou ik eens met een ervaren Koploper 'gezicht-tot-gezicht' overleggen of mijn keuzes logisch zijn en in de praktijk gaan werken.

Wie in Noordholland Noord (rond Purmerend, Haarlem, Alkmaar, Hoorn, Den Helder) is genegen om met mij mijn plan door te nemen tijdens een gezellig spoorsamenzijn?

Op dit moment kan ik zowel overdag als 's avonds, door de weeks en in het weekend.

Alvast dank!

Groeten,
Marcel

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:08:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marcel, gewoon hier plaatsen zal echt wel niet zo moeilijk zijn.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

MarcelL

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:18:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Dat valt nog tegen denk ik; het is zoals je weet een redelijk uitgebreid plan in 2 etages, die ik dan in redelijk leesbaar formaat in pdf moet krijgen en daar al mijn blokken en secties in moet zien te krijgen. Ik heb slechts een heel eenvoudig programma om pdfs te wijzigen. Daarnaast, in een gesprek is het handiger overleggen en discussieren over zo'n heel plan dan digitaal, lijkt me.

Groeten,
Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:47:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marcel, het zal zoals met elk baanplan en met elke indeling hetzelfde zijn voor koploper. Je kunt het natuurlijk ook gewoon in koploper invoeren en je backup van je database plaatsen.

Het gaat iedere keer van dezelfde princiepes uit. En of het nu 100 of 10 blokken zijn of 5 verdiepingen hoog, het maakt niet uit. Als je het voor de eerste 3 blokken snapt is het voor de rest van de blokken hetzelfde, dus maar weer eens het standaard advies maak een simpel ovaaltje met een inhaalspoor en ga daar mee oefenen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  20:15:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Marcell

Ik woon in de buurt van Woerden. Als het niet te ver weg is voor je, ben je van harte welkom om je op weg te helpen.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  21:05:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marcel,

Helaas ligt Dordrecht wat uit de buurt en we mogen nu toch niet de deur uit, al valt het volgens mij allemaal heel erg mee. Je verzoek begrijp ik overigens prima. We hebben hier in Zuidwest Nederland / Vlaanderen een hecht Koploperclubje en we komen regelmatig bij elkaar, zowel bilateraal als multilateraal. Dat zijn altijd zeer vruchtbare bijeenkomsten, waar ieder weer wat leert. Zoals je zelf ook zegt, werkt face-to-face soms toch beter dan tekst op papier. Je hebt in ieder geval een mooi aanbod van Piet.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

MarcelL

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 06 jan 2011 :  11:29:03  Toon profiel  Reageer met citaat
@Dirk en Piet,

Hartelijk dank voor jullie zeer vriendelijke aanbod. Inmiddels heeft Ab, wonende op plm 25 km van mij vandaan, zich gemeld dat hij mij wil helpen.

Gezien de afstand ga ik hier op in, benzine is tenslotte ook niet echt gratis.

Dank voor jullie intenties, en voor mogelijke toekomstige problemen/vragen hoop ik wellicht een beroep op jullie te mogen doen!

Groeten,
Marcel

H0, 2-rail, Intellibox I, Tijdperk I K.Bay.St.B.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 06 jan 2011 :  22:00:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Marcel,

Mooi dat er iemand in de buurt zit, die je kan helpen. Voor de rest zien we ongetwijfeld weer op het forum als je weer vragen hebt. Veel plezier met Koploper.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina