Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 158 / Bezoekers Vandaag: 2583
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 vastlopen van de muis
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

albertus

Netherlands
74 berichten

Geplaatst - 19 okt 2010 :  15:51:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Het gebeurd regelmatig dat mijn muis bastloopt tijdens het rijden van de treinen. Dan is er een probleem want je kunt niet meer afsluiten, en de enigste mogelijkheid is een harde reset. Maar dan moet alles vaak weer opnieuw opgestart worden, met 20 treinen niet leuk. Kan dit aan koploper liggen of zou het in mijn PC zitten ??
Is er ook geen truk om alsnog te kunnen afsluiten ?? zonder gebruik van de muis. Ik heb alle functie toetsten geprobeerd maar niets reageerd.

Verder heb ik sinds versie 7.1 dat er een popup komt van een trein die stilstaat etc. Bij versie 6.7 had ik ergens aangevinkt dat als een probleem verholpen is het scherm weer verdwijnt. Nu moet je iedere keer wegvinken, met nee .


Groeten

Albertus

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 19 okt 2010 :  18:59:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Albertus,



Die andere optie is mij onbekend en zit er volgens mij ook niet in. Als je een update vanuit een vorige versie hebt gedaan, zijn deze instellingen onveranderd meegekomen.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 19 okt 2010 18:59:44
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
990 Posts

Geplaatst - 19 okt 2010 :  19:14:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Albertus,

In elk menu staan altijd de sneltoetsen, maar wat niemand weet maar standaard windows is.
Alt-toets vasthouden en functie toets F4 indrukken in een programma afsluiten.

Bij windows kan je, als de programmeur zijn werk goed doet, je muis gerust in de prullenbak gooien. Echter dat is een cursus windows en heeft weinig met Koploper te maken.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 20 okt 2010 :  11:00:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

Dat hangen van de muis komt me bekend voor. Ik heb dat bij een oude laptop ook gehad. Grofweg zijn er drie mogelijkheden:

De laptop is te langzaam voor het bijhouden van de muisbewegingen, samen met andere zware programma's die draaien en geeft er dan de brui aan. Je kunt de belasting van je systeem eens volgen om te zien hoe dat zit.
Je muis, of het stuurprogramma van de muis is defect. Probeer eens een andere muis en kijk wat er gebeurt.
Je PC begint af te takelen en heeft ergens een defect, waardoor hij vastloopt. Dan is een andere PC de enige optie.

Succes met het verder uitpluizen wat er aan de hand is.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina