Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 135 / Bezoekers Vandaag: 2984
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 alternatieve wisselstraat niet automatisch geselecteerd
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartT

Netherlands
135 berichten

Geplaatst - 10 okt 2010 :  22:23:15  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste koplopers,

Ik heb bij enkele handmatige wisselstraten een alternatieve wisselstraat vastgelegd. Mijn verwachting was dat als de 1e bezet is, de 2e geselecteerd zou worden. Maar nee, de 1e wordt gewoon geselecteerd en ik weet niet hoe ik handmatig de 2e kan selecteren.
Voorbeeld: de rijweg tussen blok 23 en blok 49 kan via blok 46 (straatnummer 1) of blok 47 (2) lopen. Als ik nu blok 47 bezet maak, wordt toch de rijweg via dit bezette blok gekozen.

groeten,

Bart

Download Attachment: schaduw2.bck
150,59 KB

DB 1980 - 1983

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 okt 2010 :  23:39:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Een rijweg via een bezetblok die gekozen wordt?? Denk dat je via het vrije blok bedoeld. Maar bij een alternatieve wisselstraat is er geen sprake van een verschillend blok, Dat is gewoon een eigen aparte rijweg.
Een alternatieve wisselstraat is een rij mogelijk via verschillende wissels van en naar hetzelfde blok.

Dus van 23 naar 47. Een wisselstraat is nooit een van over naar constructie, dat is alleen maar een van naar constructie.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 10 okt 2010 23:54:41
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 11 okt 2010 :  21:55:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Nee ik bedoel werkelijk het bezet blok. Als blok 47 bezet is en ik wil van blok 23 naar blok 49 dan zou ik verwachten dat het vrije blok 46 gekozen wordt (dit is als alternatieve wisselstraat vastgelegd). En in tegengestelde richting gebeurt precies hetzelfde.

Ik vind het ook vreemd dat de bezetpunten niet geel oplichten.
Ik hed de laatste versie van koploper voor de zekerheid nog maar eens opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.

Is er iets vreemds met de database aan de hand?

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 11 okt 2010 :  23:17:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bart, ik vermoed dat je het blok ook even moet opnemen in je handmatige wisselstraat, even selecteren dus, net zoals een wissel.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 12 okt 2010 :  00:01:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Dank je wel. Inderdaad niet alleen het betreffende keuzeblok selececteren door op dit blok te klikken is de oplossing maar alle blokken van de wisselstraat moeten geselecteerd worden..
Nu vraagt koploper ook na handmatig opheffen wisselstraat of de lok in het blok moet worden teruggeplaatst. Twee vliegen in 1 klap dus.
Ik kan gerust gaan slapen.

Nogmaals bedankt.

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina