Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 193 / Bezoekers Vandaag: 13047
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kort stuk tussen wissels detecteren?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Willem Smith

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 02 okt 2010 :  17:07:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb op mijn baan een indeling waarbij elk blok voorzien is van een inrij- en een stopmelder met daartussen een niet-gedetecteerd stuk. Veel blokken worden in 2 richtingen bereden. De wissels die tussen de blokken liggen worden niet gedetecteerd.

Ik ben nu een schaduwstation aan het bouwen waarin de volgende situatie meerdere keren voorkomt:
Tussen 2 wissels ligt een stuk rail (20 .. 70 cm) dat te kort is om een fatsoenlijk blok van te maken, het is korter dan de meeste treinen en er zijn nauwelijks een inrij- en stopmelder te maken (ik rijd met stroomdetectie).

Wat is wijsheid, zo'n stuk toch maar isoleren als een normaal blok en een 1 (of 2) bezetmelder(s) hangen (dan worden mijn ongedetecteerde stukken niet zo lang) óf gewoon aan de wissels doorverbinden en er 1 groot ongedetecteerd stuk van maken?

Voor mij is betrouwbaarheid belangrijker dan besparing op melders maar ik vraag me af of ik iets zinvols met die (eventueel) gedecteerde stukjes kan doen.

Graag hoor ik meningen/ervaringen.

Bij voorbaat bedankt,

Willem Smith

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 02 okt 2010 :  17:15:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willem, volgens mij is dit onderwerp al meerdere malen besproken en de meningen blijven verdeeld. Ik ga voor ongedetecteerde stukken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 02 okt 2010 :  17:24:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Willem,

quote:
... en de meningen blijven verdeeld. Ik ga voor ongedetecteerde stukken.



En ik zou er zeer waarschijnlijk een blok van maken met 1 bezetmelder en met een stopverbod. Dit is echter afhankelijk van de situatie.

Theo.

http://www.geenbergen.nl
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 02 okt 2010 :  18:37:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
@Ben: Dat komt ongeveer op hetzelfde neer.

Theo.

http://www.geenbergen.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Willem Smith

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 03 okt 2010 :  19:14:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo, Ben en Wim,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan nu verder, straks kan ik er niet meer goed bij.
Ik detecteer gewoon het stuk rail en zie later wel wat ik er mee doe.

Groeten,

Willem Smith
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina