Auteur |
Onderwerp |
|
Marco
Netherlands
107 berichten |
Geplaatst - 23 aug 2006 : 20:31:28
|
Ik ben een echte beginner. hoe moet ik nu precies een blok maken/aansluiten? Ik gebruik een S-88. Moet ik beide railstaven isoleren of is 1 zijde genoeg? Moet ik in een blok ook nog is isoleren of kan ik de S-88 gewoon 2 draden in 1 blok aansluiten. Voor sommige mensen mischien een domme vraag maar alle begin is moeilijk, toch?
|
|
mels
Netherlands
145 Posts |
Geplaatst - 23 aug 2006 : 20:52:28
|
Hallo marco,
Even voor de duidelijkheid, rij je 2 of 3 rail(marklin)?
m.vr.gr. Mels
Marklin HO, Koploper en IB |
|
|
Marco
Netherlands
107 Posts |
Geplaatst - 23 aug 2006 : 20:55:25
|
Sorry, gewoon 2 rail Fl**man en Intellibox Marco |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 23 aug 2006 : 21:02:29
|
Hallo Marco,
Je hoeft de rail maar aan een zijde te isoleren. Wel zul je gebruik moeten maken van stroomdetectie.
Met vriendelijke groet, Hub |
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 23 aug 2006 : 21:42:26
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Ik ben een echte beginner. hoe moet ik nu precies een blok maken/aansluiten? Ik gebruik een S-88. Moet ik beide railstaven isoleren of is 1 zijde genoeg? Moet ik in een blok ook nog is isoleren of kan ik de S-88 gewoon 2 draden in 1 blok aansluiten. Voor sommige mensen mischien een domme vraag maar alle begin is moeilijk, toch?
Marco, neem hier meer even een kijkje.
http://people.zeelandnet.nl/rosoft/Bezetmelding2R.html
Mvg Wim.
|
|
|
Johan Oden
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 24 aug 2006 : 09:34:57
|
Hollo Marco
DE terugmelder is (S-88) waarschijnlijk van Viesman aan de zij kant zit een bus dit is de voeding voor de terugmelder en dit kan een reedrelais zijn of wil je stroomdetectie gaan gebruiken want wat het algemeene gebruik is bij koploper is stroom detectie. Mijn baan heb ik uitgerust met reedschakelaars maar ik ben van plan om op stroomdetectie over tegaan, want bij de reedschakelaars gebeurd het vaak dat de schakelaar gemist word ook is het moeilijk om een magneet onder de lok te krijgen vandaar stroom detectie als je ook besluit om stroomdetectie te gaan gebruiken dan moet je eens bij www.floodland.nl/trein)kijken en wel naar de BMD-SD deze ga ik zelf ook gebruiken. Ik hoop dat je hier wat wijzer van word anders vraag je maar. Met spoorse groeten.
Johan Oden |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 24 aug 2006 : 09:40:51
|
Hallo Marco,
Hierbij een schema van een stroomdetector.
Download Attachment: optoS88.jpg 15,87 KB
Met vriendelijk groet, Hub |
|
|
|
Onderwerp |
|