Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 162 / Bezoekers Vandaag: 13323
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 6021+6051+motorola+multiprotokoll+gelijkstroom+koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Belgske

Belgium
37 berichten

Geplaatst - 01 sep 2010 :  12:04:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb de onderwerpen op dit forum afgezocht en niet direct de info gevonden die ik zocht. Ik ben aan het omstappen van M* naar Trix, van 3rail naar 2rail. Ik heb een 6021+6051 en koploper op m'n laptop. Met het testprogramma kan ik de lok aansturen op een 3-rail, dus dat functioneert. (Doet wel wat de eerste keer Ik wil deze configuratie houden alhoewel ik wat gelimiteerd ben in de F-toetsen. Maar als ik zie wat M* CS of EcoS2 kost, dan neem ik dat er voorlopig graag bij. Ik heb een enkele trix-loks gekocht en multiprotokoldecoders besteld. Mijn vraag is nu, hoe omgaan met de S88 modules. Is er verschil in S88 AC of DC ?. Voorts had ik graag geweten welke geleiders van de 2 rail onderbroken moet worden ? Massa ? Stroom?. Bestaat er een schema van de aansluiting ? Of kan dat helemaal niet als men het motorolaformaat gebruikt in een DC omgeving?. Ze hebben mij gezegd dat er geen domme vragen bestaan, dus ik hoop hier eensgezinde tegen te komen . Bij voorbaat dank voor jullie reakties. Eddy

Bewerkt door Belgske op 01 sep 2010 14:11:03

fernst

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 01 sep 2010 :  13:21:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk eens op http://www.xs4all.nl/~hendk/tmu.html

Daar staat een schemaatje hoe de stroom detectie aan te sluiten. Ik gebruik zelf overigens 1n5400 diodes.

Er is verder geen verschil in de S88 bus zelf (de S88 bus weet helemaal niet eens dat het over een modeltrein gaat, laat staan welk systeem...)

Ook het formaat van de bitjes over de rails maakt voor de S88bus niet uit. Bepalend is alleen of er een stroom gedetecteerd wordt of niet.

Frank.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 01 sep 2010 :  20:11:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hallo onbekende,

Het enigste wat belangrijk is dat de decoder die je gebruikt door de gebruikte centrale kunnen worden bediend.
S88 aansluiting naar de centrale is en blijft hetzelfde. Alleen de manier van informatie verzamelen is anders. Met een 3-rail systeem via massa detectie, en bij een 2-rail systeem via stroomdetectie.

Daar zijn samengestelde modules voor te koop. klik even op de link onder dit bericht en je vind één van de vele oplossingen die er zijn.

Maar multi-protocol zal de combinatie 6021/6051 nooit worden, dat zal altijd Motorola zijn en blijven.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 01 sep 2010 20:24:36
Ga naar bovenaan de pagina

Belgske

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 02 sep 2010 :  09:38:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frank Wim,bedankt voor de info.

@ Wim. 6021/6051 blijft Motorola, daarom heb ik multiprotokoldecoders besteld voor de loks om later als ik een Ecos neem, die DCC formaat aan kan, niet opnieuw decoders moet bestellen.
@ Wim, de stekkerverbinding aan de 6051 naar de S88, hoe noemt die ?. Die site die ge door gaf, hebben deze S88 dezelfde stekkerverbinding ?. Strekt het aanbeveling om de S 88's van M* aan te schaffen ? Bij voorbaat dank voor antwoord retour.
@ andere collega's, weet iemand noch een andere schema op het net staan, buiten dit van Frank ?

Mvg Eddy

Bewerkt door Belgske op 02 sep 2010 09:39:54
Ga naar bovenaan de pagina

Belgske

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 02 sep 2010 :  09:41:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, ik heb nog bijkomende vraagjes, maar zijn ze staan in mijn Item. Wilt ge deze svp eens doorlezen. Bij voorbaat dank Eddy

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Hallo onbekende,

Het enigste wat belangrijk is dat de decoder die je gebruikt door de gebruikte centrale kunnen worden bediend.
S88 aansluiting naar de centrale is en blijft hetzelfde. Alleen de manier van informatie verzamelen is anders. Met een 3-rail systeem via massa detectie, en bij een 2-rail systeem via stroomdetectie.

Daar zijn samengestelde modules voor te koop. klik even op de link onder dit bericht en je vind één van de vele oplossingen die er zijn.

Maar multi-protocol zal de combinatie 6021/6051 nooit worden, dat zal altijd Motorola zijn en blijven.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina