Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 251 / Bezoekers Vandaag: 13844
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Netjes afremmen in 1 richting
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Funky

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 29 mrt 2006 :  22:15:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Funky
Hallo Paul en andere Koplopers,

Heb een suggestie welke wederom te maken heeft met tunnels en visuele effecten. Is het mogelijk om in een van de komende versies het stopverbod van een blok richting afhankelijk te maken?
Reden is dat treinen die een tunnel uitkomen netjes moeten afremmen terwijl treinen die een tunnel inrijden best abrupt mogen stoppen (ze zijn dan toch onzichtbaar).
Dit zou als effect hebben dat treinen niet een tunnel inkruipen terwijl de reden daarvoor onzichtbaar is voor de toeschouwer en geeft als geheel een wat vlotter beeld.

MVG,

Henk,
N, Peco55, IB, DB, IV
http://www.funkyrail.nl

Bewerkt door peter op 30 mrt 2006 20:20:48

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2006 :  22:25:03  Toon profiel
Hoi Henk,

Stop verbod richtingsafhankelijk maken daar begin ik niet aan want het zit volgens mij al in Koploper. Kijk eens in de variabele treinroute(s)...

Als jij iets anders bedoeld dan hoor ik het graag van je.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Funky

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2006 :  18:03:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Funky
Paul,

Met stijgende verbazing heb ik m'n eigen posting nog eens nagelezen en moet met schaamrood op de kaken bekennen dat ik helemaal het verkeerde woord heb gebruikt. Ik zat met 'stopverbod' in het hoofd terwijl ik bedoelde te vragen naar wel-of-niet netjes afremmen, of dat eventueel richtingsafhankelijk kan worden gemaakt, en dus helemaal niet naar een stopverbod, hartstikke stom van me.
Sorry voor de verwarring.

Henk,
N, Peco55, IB, DB, IV
http://www.funkyrail.nl
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2006 :  18:48:20  Toon profiel
Hallo Henk,

Helaas krijg ik steeds meer de neiging om zulke specifieke wensen niet meer te honoreren. Alles is in principe natuurlijk mogelijk, echter als mensen gaan beginnen met Koploper kan de enorm hoeveelheid instelling echt gaan afschrikken.

In onderhouden blokken kan je toch aangeven wanneer gestart moet worden met afremmen? Dit is wel degelijk richtingsafhankelijk. Alleen heb je dan een noodstop bij de stopsectie. Wanneer de stopsectie niet zichtbaar is, lig ik hier zelf niet zo wakker van.

Het niet netjes afremmen heeft alleen maar te maken met het laatste stukje als de locomotief op de stopmelder is aangekomen. Echt helemaal begrijp ik ook niet het voordeel wat hier uit te halen is.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Funky

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2006 :  19:09:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Funky
Paul,

Je hebt helemaal gelijk, op beide punten.
- Had helemaal niet aan veranderingen in stopsecties in onderhouden blokken gedacht, ga ik direct doen. Punt helemaal opgelost.
- Voorzichtigheid in nog meer variabelen is volledig terecht, ik dacht dat ik redelijk bekend was met de basis van Koploper en ook ik zie de voor de hand liggende oplossingen niet eens.

MVG,
Henk (die zich nu even zeeeer bescheiden terugtrekt)

Henk,
N, Peco55, IB, DB, IV
http://www.funkyrail.nl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina