Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 219 / Bezoekers Vandaag: 12648
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 AND functie lijkt niet te werken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Saraan

Belgium
82 berichten

Geplaatst - 16 jul 2010 :  21:42:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hallo mede-koplopergebruikers,

bij het uitwerken van geäutomatiseerde loc-omloop en locwissels, lijk ik een probleem te hebben met de AND functies.

In een speciale actie heb ik 3 logische acties aangevinkt, en de optie "Alle logische acties waar". Maar dit blijkt als een OR te werken. Ook bij de logische acties, en het aanmaken van een nieuwe gecombineerde logische actie met AND operatie, blijkt dit als een OR te werken.

Meer specifiek, neem een kijkje in de speciale actie "rangeerloc koppelt met stam in blok 258". Van zodra een rageerloc in blok 202 komt, activeert de actie, zelfs als staat er geen stam in blok 258.

Ik heb dit probleem met Koploper versie 6.7 en 7.1. Hierbij mijn backup.

Met vriendelijke groeten,
Michiel

Oh, ja, het kan weer een weekje duren vooralleer ik weer een internetaansluiting vind. Mijn excuus hiervoor.

Download Attachment: fbn1920b.bck
584,92 KB

201071621366_fbn1920b.bck

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 17 jul 2010 :  08:14:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Michiel,

Kun je geen logische actie maken met de naam 3 logische acties waar, en dan bij " wanneer waar " AND kiezen en dan de volgende logische acties aanvinken bij tabblad AND/OR poort
Blok 258 bevat stam rijtuigen
Blok 258 bezet met CIWL rijtuigen
Rangeerloc wacht in blok 202

Dan bij speciale actie kiezen bij conditie voor 1 of meer bezetmelders bezet/logische acties waar.
Bij logische actie(s) de logische actie "3 logische actie waar" aanvinken.

Heb het niet getest of dit dan wel werkt, maar naar mijn menig moet het zo werken, bij mijn database werken die AND of OR functies op die manier.

Of had je het ook al zo geprobeerd gezien je ook met logische actie de AND/OR had gebruikt ?

Mvg

Ferdinand

Beginnende koploper N-spoor - IB - DCC S88SD16-N(W.Ros) ServoSwitch(K.Drenth)/ Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 17 jul 2010 08:37:01
Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 21 jul 2010 :  14:16:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

bedankt voor je antwoord. Ik heb de afglopen dagen nog liggen spelen met de logische en speciale acties, en heb het probleem gevonden. Alles werkt precies zoals je hebt voorspeld. Echter, ik had nog niet door dat een vaste route ook meteen in actie gaat, van zodra de loc van het richtingsblok naar het eerste blok van de lijst rijdt. Je hebt hiervoor geen aparte speciale actie nodig.

Ik had dus een vaste route willen lanceren na een AND opretatie. De vaste route startte onmiddlijk, en dacht verkeerdelijk dat de AND niet werkte. Maar de AND en OR functies werken perfect. Geen probleem.

En zo leer ik elke dag weer een beetje meer van Koploper.

nogmaals dank,
met vriendelijke groeten,
Michiel
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 21 jul 2010 :  16:41:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Michiel,

Je kunt de lok opvangen in zijn eerste blok dus waar de vaste route start.

Zit nu via mobiel te schrijven :-), maar zal straks in de pauze ( zit op het werk ) wel even uitleggen hoe ik dat doe, dan kun je de vaste route laten starten door die AND functie

Groetjes Ferdinand

Beginnende koploper N-spoor - IB - DCC S88SD16-N(W.Ros) ServoSwitch(K.Drenth)/ Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 21 jul 2010 :  21:45:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Michiel,

Een lok opvangen in zijn vaste route. ( dus zijn startblok )

Bijv trein rijdt van blok A naar B enz enz

Maak 2 logische actie's met die 3 voorwaarde's zoals in vorige bericht beschreven.

Logische actie 1
logische actie maken met de naam 3 logische acties waar, en dan bij " wanneer waar " AND kiezen en dan de volgende logische acties aanvinken bij tabblad AND/OR poort
Blok 258 bevat stam rijtuigen
Blok 258 bezet met CIWL rijtuigen
Rangeerloc wacht in blok 202

logische actie 2
logische actie maken met de naam 3 logische acties waar, en dan bij " wanneer waar " AND kiezen en dan de volgende logische acties aanvinken bij tabblad AND/OR poort
Blok 258 bevat stam rijtuigen
Blok 258 bezet met CIWL rijtuigen
Rangeerloc wacht in blok 202

Alleen bij deze zet je een vinkje bij invert uitkomst, nu wordt de waar een niet waar logische actie.

Speciale actie 1
kies bij actie blokkeer rijden van / naar blok
en bij blokeer keuze A=>B
bij logische actie kiezen voor de logische actie 2 de logische actie dus met de invert uitkomst.

Speciale actie 2
kies bij actie start automatisch rijden in blok
en kies hier voor blok A.
bij logische actie kiezen voor de logische actie 1

Suc6

Ferdinand

Beginnende koploper N-spoor - IB - DCC S88SD16-N(W.Ros) ServoSwitch(K.Drenth)/ Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 21 jul 2010 21:46:56
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina