Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 207 / Bezoekers Vandaag: 13026
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 melding Opstelspoor bereikt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 14 jun 2010 :  15:09:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Als ik met F7 naar de opstelsporen rij krijg ik bij alle treinen als ze in het opstelspoor staan in het Overzicht locomotieven in de kolom status de melding Opstelspoor bereikt!
Behalve bij de glaskast in blok 86 terwijl dit blok toch als opstelspoor is aangemaakt.

Na veel speurwerk ben ik er niet uit hoe dit komt, kan iemand mij op het goede spoor zetten?



Download Attachment: pre.bck
353,57 KB

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

bartjemestrom

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 14 jun 2010 :  15:35:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bartjemestrom  Reageer met citaat
Ik snap je vraagstelling niet.

Wil je spoor 86 wel of niet als opstelspoor?

Zoniet, dan klik rechts op het blok en kies voor Aanvulling blokgegevens



Met vriendelijke groet,

Bart Mestrom
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 14 jun 2010 :  16:05:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Bart

Blok 86 moet inderdaad als opstelspoor dienen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 jun 2010 :  20:03:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,allen,

in jouw database staat in jouw database blok 86 al aangemerkt als opstelblok. Echter jouw trein rijdt hier een vaste route waardoor het blok weer verlaten wordt naar blok 87 en verder naar blok 84. Stel je laat de route eindigen in blok 86 en laat de route niet herhalen, en laat de vaste route weer oppakken van blok 84 naar 87 dan zal het wel werken om van blok 86 een opstelblok te maken,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 15 jun 2010 :  11:34:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou kunnen, maar ik heb ook vaste routes en die treinen stoppen wel netjes op de opstelsporen. Ik weet echter niet welke mededeling ik krijg in de statuskolom. Ik weet alleen dat ze stilstaan.

Piet heeft het toch alleen over de melding, niet over het feit of ze doorrijden ???

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 15 jun 2010 :  12:07:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter / Theo

Ik heb de vasteroute museum tijdelijk tpv dorp aangepast zodat blok 86 het laatste blok is in de route, ik het bij de route aangegeven dat er na het laatste blok automatisch moet worden verder gereden om vervolgens de route weer op te pikken in blok 87.
Het resultaat blijft het zelfde als er naar de opstelsporen gereden moet worden stopt de trein netjes in blok 86 maar in de status kolom van het Overzicht locomotieven staat Keren pas na 0.03 min ipv. het gebruikelijke Opstelspoor bereikt!

Download Attachment: pre.bck
353,57 KB

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 15 jun 2010 :  12:27:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Je krijgt als een trein het opstelspoor heeft bereikt niet altijd de melding 'Opstelspoor bereikt'. In sommige gevallen krijg je een andere melding, ik weet zo even niet uit mijn hoofd welke.

Theo.

Edit:
Inderdaad zoals hierboven, echter met een andere tijd: Keren pas na 0.10 min

Bewerkt door santhe op 15 jun 2010 12:29:16
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina