Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 186 / Bezoekers Vandaag: 13249
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Oops KL bestanden weg
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 24 mei 2010 :  20:35:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Na drie dagen Kl weer opgestart om de treinen in beweging te houden.

Ik krijg bij het opstarten allemaal fout meldingen dat de wisseldecoders niet gedefinieerd zijn en wat blijkt, al mijn digitale decoders instellingen zijn verdwenen en alle treinbestanden zijn weg.
Alleen het baan ontwerp is er nog maar alle digitale decoders zijn ongedefinieerd en alle treingegevens, en treintypes ontbreken.

Wat is hier aan de hand? Alle andere programma's op mijn PC werken zonder problemen. Ik hoop dat ik nog een backup kan vinden.

Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

Bewerkt door robstuart op 24 mei 2010 20:45:43

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  11:06:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Nader onderzoek gaf aan dat mijn notebook in resumé mode zijn spanning heeft verloren. Bij het opnieuw opstarten ging het dus fout.
Toch zou het verliezen van reeds bestaande bestanden niet mogelijk moeten zijn alleen gewijzigde bestanden. Ik had geen aanpassingen gemaakt op de laatste dag.

Mijn laatste back-up was van februari (slik!, wat gaat de tijd toch snel) en dus kan ik weer aan de slag om alle aanpassingen weer opnieuw te maken. Enfin weer een harde les geleerd. Maak een back-up elke maand!

Dus aan allen, het kan een ieder overkomen. Maak elke maand een back-up!

mvrgr,
Rob




N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  12:29:00  Toon profiel  Reageer met citaat
ik bewaar steeds een backup op een extrene HDD ook.Als de PC dan crasht heb ik zeker nog alle gegevens.Kwestie van gewoon terug te plaatsen.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina

Pecro

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  13:18:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rob,
Onder "Globale instellingen" kun je aangeven dat er bij het afsluiten van koploper automatisch een backup gemaakt wort.
PeterC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
990 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  14:28:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Het maken van een backup geeft nog geen garantie.

Enige jaren geleden had ik 5 backup's, (deze week, vorige week, etc) als het dan fout gaat dan kan je 5 weken terug, moet toch voldoende zijn.

Schrijf gecrast en totaal niet meer leesbaar.
Kopie van 1 week oud, niet leesbaar
Kopie van 2 weken oud niet leesbaar
etc.
De laatste van 5 weken oud was alleen nog te gebruiken.

Gelukkig had ik 5 kopieen.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  16:43:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik maak elke keer als ik koploper afsluit een backupje naar mijn usb-stick, zo is mijn backup nooit ouder dan een dag en kan ik makkelijk weer een stap terug als het mis gaat.



Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  18:00:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob, allen,

bij het afsluiten van Koploper wordt oa. het bestand save.txt gegenereerd, ik kan mij voorstellen dat die op het moment van opslaan en spontaan uitvallen van de computer beschadigd kunnen raken.

Het gaat om de bestanden.
Save.txt in jouw eigen koploperdatabase.
Door dit bestand te deleten blijft je database intakt, maar worden wel alle standen van locs gedelete.

Pas op deleten is natuurlijk wel op eigen risico en alleen gebruiken als de database echt niet meer werkt/defect is.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 25 mei 2010 18:03:11
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  19:31:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik maak elke keer als ik koploper afsluit een backupje naar mijn usb-stick, zo is mijn backup nooit ouder dan een dag en kan ik makkelijk weer een stap terug als het mis gaat.



Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 26 mei 2010 :  11:58:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Walter,

Bedankt voor de suggestie. Ik ben nu nog op reis maar zal het komende weekeinde eens kijken wat er te redden valt.

mvrgr,
Rob

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels

Hallo Rob, allen,

bij het afsluiten van Koploper wordt oa. het bestand save.txt gegenereerd, ik kan mij voorstellen dat die op het moment van opslaan en spontaan uitvallen van de computer beschadigd kunnen raken.

Het gaat om de bestanden.
Save.txt in jouw eigen koploperdatabase.
Door dit bestand te deleten blijft je database intakt, maar worden wel alle standen van locs gedelete.

Pas op deleten is natuurlijk wel op eigen risico en alleen gebruiken als de database echt niet meer werkt/defect is.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded



N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

Bewerkt door robstuart op 26 mei 2010 12:01:58
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 30 mei 2010 :  17:19:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Inmiddels rijdt alles weer alles vanouds.
Het was een grote klus omdat ik toch veel wijziging had doorgevoerd sinds mijn laatste backup van februari en alle loks opnieuw had geijkt. Het was een harde les.

Ik kreeg van enkele de suggestie om een automatische backup te maken maar ook hier zou ik in mijn situatie het probleem hebben blijven bestaan. Immers blij het afsluiten van koploper is er in resume mode van mijn notebook iets fout gegaan bij het wegschrijven van de laatste data.

De enige oplossing is dus regelmatig backup maken onder een andere file dan de voorgaande weggeschreven file.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 mei 2010 :  17:23:05  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart

Immers blij het afsluiten van koploper is er in resume mode van mijn notebook iets fout gegaan bij het wegschrijven van de laatste data.




Maar als je dat bij iedere stop door Koploper laat maken...moet je enkel vijf maanden terug als je vijf maanden niet gereden hebt.

Gelukkig heeft mijn laptop nog een tweede schijf, daarop laat ik de backup schrijven door koploper. Af en toe wis ik de oudste files...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina