Auteur |
Onderwerp |
|
Populier
Netherlands
83 berichten |
Geplaatst - 23 mei 2010 : 00:12:19
|
Ik probeer er achter te komen waarom een wissel(straat) wordt vrijgegeven terwijl er nog een aantal wagons over de wissel moeten gaan. In de communicatie kan ik vinden wanneer er opdracht wordt gegeven om de wissel te zetten omdat een wachtende trein door wil rijden. Helaas is dus de eerste trein dan nog niet volledig over de wissel. Aangegeven is wanneer de wissel moet worden vrijgegeven.Dit is de tweede melder (tevens stop/ keer plaats na de wissel. De lok heeft die melder nog niet bereikt. Alleen begrijp ik niet hoe en op welk moment die opdracht tot omzetten van de wissel wordt gegeven. Als ik weet wat ik moet aanvinken om deze mededeling in het log file kan krijgen dan kan ik de oorzaak wegnemen. update: de beide bezetmelders werken normaal.
gr. Hennie |
Bewerkt door Populier op 23 mei 2010 00:13:54 |
|
hubertus
Netherlands
1989 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2010 : 08:31:51
|
Ik zou de volgende doen:
- Wisselopdrachten - Communicatie wissels - Bezetmelding wijzigingen
en voor de zekerheid:
- Virtuele bezetmeldpunten
Huub |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2010 : 10:05:59
|
Hennie,
Ik zou het zo instellen dat de wisselstraat op de laatste melder van het blok wordt vrijgegeven, nu gebeurd dat standaard op de binnenkomst melder. En aangezien je niet met volledige detectie werkt, zul je dit in moeten stellen zodat hij de wisselstraat wordt vrijgegeven op de laatste melder in het blok.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
|
|
Populier
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2010 : 10:33:01
|
Hallo beiden, Ondanks het mooie weer en een feestdag toch nog een reactie, hulde. Ik zal een beetje meer moeten gaan kijken naar de communicatie. Het zal een ideale methode zijn om problemen op te lossen. Ik had bij blokken, bij het rangeerblok aangegeven dat bij de laatste bezetmelder het vorige blok moest worden vrijgegeven. Dacht daarbij gevrijwaard te zijn van eventuele botsingen. Had echter weer niet met de rechtlijnigheid van het digitale denken gerekend. Weliswaar zal het vorige blok wel worden vrijgegeven bij de bezetmelder, maar er grenzen 2 blokken aan. En dat is dus de denkfout. Al zoekende kwam ik bij het vrijgeven van de wisselstraat. Daar heb ik de juiste bezetmelder inmiddels ingevuld en hoop dat daarmee de problemen uit de wereld zijn. Gelet op Wim zijn reactie denk ik dat dat het geval is.Bedankt en prettige dagen verder.
gr. Hennie
begin koploper steeds leuker te vinden.
|
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2010 : 12:54:49
|
Hallo Hennie,
als je ook nog de loclengte, treinlengte en de lengte van je blokken tot de stopmelder invult, dan zal je in combinatie met het vrijgeven op laatste melder zoals door Wim Ros reeds aangegeven niet meer geconfronteerd worden met wissels die halverwege een trein geschakeld worden. (mits alles juist geconfigureerd natuurlijk)
met vriendelijke groet,
Walter (vanaf de camping in de zon met mobiel internet)
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
Populier
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2010 : 13:46:48
|
Dat is bepaald niet verkeerd, daar op de camping.Hier aan de kust is het ook redelijk maar er zit mist op zee en die kan zomaar het land optrekken. Gelukkig hebben de treinen daar geen last. Alhoewel ik net een fraaie BR 43 131 2 met loksound 2.0 uit de doos haal, op de baan zet en noppes, geen enkele reactie. Gelukkig niet de schuld van koploper, want de decoder leest de IB netjes uit. Blijkbaar zijn er kabouters in de doos aan het werk geweest?? Wat betreft de lengtes heb ik blijkbaar toch weer wat over het hoofd gezien, want ik vul alles netjes in behalve de lengte tot de stopmelder. Dat was ik nog nergens tegen gekomen. Dacht ik alles met de wisselstraat opgelost te hebben wordt mijn middag weer verstoord. Had al wel eens op het knopje opslaan in blok gedrukt maar zag niks gebeuren en dus lekker laten zitten Nu met F1 maar eens de help bekeken. Ga nu daar weer mee aan de slag. Zo kom ik natuurlijk never nooit op de camping.
Zonnige dagen, Hennie |
|
|
Populier
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 30 mei 2010 : 12:17:57
|
Heren,
weliswaar enig zins verlaat maar toch nog een reactie. Als je een lok op het spoor zet die het voordien prima heeft gedaan en hij reageert niet meer dan is er een probleem. Uitlezen decoder gaat prima. Blijkt dus dat ik allerlei adressen die standaard op dcc staan bij het zoeken naar het adres van een M* delta lok heb veranderd in een M* adres. Het duurde even voor dat kwartje gevallen was. @Walter Ben een tijdje in help aan het zoeken geweest naar de lengte van de blokken tot de stopmelder. Kan het echter niet vinden. Waar moet ik dat invullen?
groet Hennie |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 30 mei 2010 : 12:27:06
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Populier
Ben een tijdje in help aan het zoeken geweest naar de lengte van de blokken tot de stopmelder. Kan het echter niet vinden. Waar moet ik dat invullen?
Zit onder aanvullende blokgegevens... en dan max treinlengte
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 30 mei 2010 12:27:49 |
|
|
Populier
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 30 mei 2010 : 12:30:43
|
had niet begrepen dat daarmee ook de bloklengte werd bedoeld
merci hennie |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 30 mei 2010 : 15:21:12
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Populier
had niet begrepen dat daarmee ook de bloklengte werd bedoeld
No problem , het is ook niet de bloklengte
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|