Ik heb een bassiset van Fleischmann met de profi-boss gekocht. Nu wil ik de profi-boss aansluiten op de PC om de besturing via koploper te laten gebeuren. Ik heb bij Uhlenbrock een Loconet-USB-interface gekocht en het geheel volgens de richtlijnen van Uhlenbrock aangesloten. Ik heb de drivers voor de USB-interface geÏnstalleerd en de nodige instellingen en koploper uitgevoerd. Toch krijg ik steeds de melding "Geen regelaar aanwezig". Wat doe ik fout? Kan iemand mij uit de nood helpen? Met dank.
Heb je de juiste comport ingesteld en de baudrate op 115200 gezet in koploper?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
Bedankt Wim voor je snelle reactie. Ik heb de juiste compoort ingesteld (com4) en de juiste baudrate. De exacte melding die ik van koploper krijg is: "Er is geen communicatie met digitaal systeem." Als ik de USB-kabel losmaak dan zie ik aan een controle ledje op de loconet-USB-interface dat er communicatie is tussen interface en Profi-Boss (pinkt bij elk commando van Profi-Boss). Als de USB-kabel is aangesloten brand het controle ledje voor de USB-verbinding terwijl het controle ledje voor loconet continu lichtjes brand. Is dit een aanwijzing voor iets foutief?
Het kan zijn dat de LocoNet-B aansluiting van de Profi-Boss onvoldoende stroom levert om de interface te voeden. Dan zul je er een LocoNet-Supply tussen moeten zetten.