De afgelopen dagen heb ik bijgaand baanplan aangepast naar een volledige tweerichtingsontwerp. Toen ik in 2007 begon met deze baan en met koploper hebben de treinen alleen maar rechtsom ( vanaf stationvoorzijde gezien) gereden omdat ik meende dat mijn klimspiraal te stijl was om "omhoog"te kunnen rijden. Nu ik sterkere locs heb kan dat wel en derhalve heb ik mijn baanplan tweerichtingen op gemaakt.
Simuleren gaat prima maar als ik op mijn baan de treinen laat rijden dan merk ik dat de wissels 1 en 2 niet goed aangestuurd worden en regelmatig staan er twee locs met de neuzen tegen elkaar in blok 2 omdat de aanliggende wissels ( nr. 1 en 2 ) net op afbuigen worden gezet als de trein vanuit blok 13 komt en er een loc staat te wachten in blok 2 op kruisen. Als ik de locs standaard hun "oude" rondje laat rijden dus vanuit blok 12 naar 2 of 3 dan schakelen de wissels prima.
Simuleren gaat prima maar als ik op mijn baan de treinen laat rijden dan merk ik dat de wissels 1 en 2 niet goed aangestuurd worden en regelmatig staan er twee locs met de neuzen tegen elkaar in blok 2 omdat de aanliggende wissels ( nr. 1 en 2 ) net op afbuigen worden gezet als de trein vanuit blok 13 komt en er een loc staat te wachten in blok 2 op kruisen. Als ik de locs standaard hun "oude" rondje laat rijden dus vanuit blok 12 naar 2 of 3 dan schakelen de wissels prima.
Automatische wisselstraten moeten in beide richtingen geprogrammeerd, dit in tegenstelling met handmatige wisselstraten...
In onderhouden wisselstraten je Van blok naar je Naar blok slepen, of een van naar selecteren in je uitklap box. En dan de wissels selecteren in de juiste stand.