Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 124 / Bezoekers Vandaag: 7025
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 285
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Missen bezetmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

reinthco

3 berichten

Geplaatst - 23 mrt 2010 :  15:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Tijdens het rijden met meer dan 1 trein worden er willekeurig bezet melders gemist, dit probleem doet zich niet voor met het rijden van 1 trein.
Wie heeft er een oplossing van dit probleem?

Vriendelijke groet Henk Reinhard

bartjemestrom

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2010 :  16:11:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bartjemestrom  Reageer met citaat
Misschien handig als we een database zouden hebben.

Met vriendelijke groet,

Bart Mestrom
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2010 :  16:13:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Allereerst welkom op het forum. Met welk digitaal systeem en bezetmelders werk je. Dat kan namelijk nog al uit maken in het probleem. Je kunt overigens on [Algemeen]=.[Testprogrammas] je bezetmelders testen. Je kunt ook in het locomotief window zien welke bezetmelder wordt verwacht en dan nagaan of dat klopt. Zet je batabase eens op het forum, dan kunnen we kijken of het daarin zit of ergens in de hardware.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

reinthco

3 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2010 :  17:44:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Dirk bedankt voor de snelle reactie, Ik rij met Marklin en mijn terugmeld contacten zijn reedrelais, deze werken perfect zoals ik al schreef met 1 trein, met meerder 2 dus dan begint het probleem en ook niet altijd dezelfde maar verschillend.
DATABASE ja!! Hoe doe ik dat File Uploaden lukt niet, moet ik ingelogd zijn maar dat ben ik?

Vriendelijke groet Henk
Ga naar bovenaan de pagina

reinthco

3 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2010 :  17:49:07  Toon profiel  Reageer met citaat


Download Attachment: StationLent2_20100323_173149.bck
82,17 KB
Nou Dirk e.a. Bij deze de file toch gelukt.

Groet Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2010 :  20:08:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Henk,

Met het s88 terugmeld systeem is het onmogelijk om contacten te missen. Op s88 module niveau zal er dus ook niets mis zijn, en koploper leest alleen maar dom de gegevens uit de interface, daar kan het dus ook niet aan liggen.

Het enigste wat er dus nog overblijft zijn de reedcontacten op je baan, en waarschijnlijk de manier waarop het geheel is aangesloten, ook is de afstand en de plaatsing van zowel de magneet en het reedcontact zelf kritisch.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina