Auteur |
Onderwerp  |
|
reinthco
3 berichten |
Geplaatst - 23 mrt 2010 : 15:34:38
|
Tijdens het rijden met meer dan 1 trein worden er willekeurig bezet melders gemist, dit probleem doet zich niet voor met het rijden van 1 trein. Wie heeft er een oplossing van dit probleem?
Vriendelijke groet Henk Reinhard |
|
bartjemestrom
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2010 : 16:11:20
|
Misschien handig als we een database zouden hebben.
Met vriendelijke groet,
Bart Mestrom |
 |
|
phdirk
Netherlands
2598 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2010 : 16:13:09
|
Hallo Henk,
Allereerst welkom op het forum. Met welk digitaal systeem en bezetmelders werk je. Dat kan namelijk nog al uit maken in het probleem. Je kunt overigens on [Algemeen]=.[Testprogrammas] je bezetmelders testen. Je kunt ook in het locomotief window zien welke bezetmelder wordt verwacht en dan nagaan of dat klopt. Zet je batabase eens op het forum, dan kunnen we kijken of het daarin zit of ergens in de hardware.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
reinthco
3 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2010 : 17:44:46
|
Beste Dirk bedankt voor de snelle reactie, Ik rij met Marklin en mijn terugmeld contacten zijn reedrelais, deze werken perfect zoals ik al schreef met 1 trein, met meerder 2 dus dan begint het probleem en ook niet altijd dezelfde maar verschillend. DATABASE ja!! Hoe doe ik dat File Uploaden lukt niet, moet ik ingelogd zijn maar dat ben ik?
Vriendelijke groet Henk |
 |
|
reinthco
3 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2010 : 20:08:09
|
Henk,
Met het s88 terugmeld systeem is het onmogelijk om contacten te missen. Op s88 module niveau zal er dus ook niets mis zijn, en koploper leest alleen maar dom de gegevens uit de interface, daar kan het dus ook niet aan liggen.
Het enigste wat er dus nog overblijft zijn de reedcontacten op je baan, en waarschijnlijk de manier waarop het geheel is aangesloten, ook is de afstand en de plaatsing van zowel de magneet en het reedcontact zelf kritisch.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
 |
|
|
Onderwerp  |
|