Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 391 / Bezoekers Vandaag: 13670
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Overschakeling beztmelding via HSI88
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

luc r.

Belgium
64 berichten

Geplaatst - 22 feb 2010 :  16:59:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers,

Einde december was de eerste faze van mijn baan technisch in orde. De treinen konden volledig op het traject rondrijden. Helaas zoals zovelen heb ik problemen met de S88 bezetmelders in samenwerking met de IB. Er zijn momenteel in de eerste faze 9 modules aangesloten.Tot en met module 8 had ik geen problemen met valse meldingen, echter van n°9 liep het mis. Vermits dit geen Koploper probleem is, heb ik op andere forums naar een oplossing gezocht.
Uiteindelijk heb ik besloten om de bezetmelding over een HSI 88 van LDT te schakelen. Dit met een seriele bus, gezien de werking met het stuurprogramma Koploper.Ik heb mij dit zaterdag aangeschaft op de beurs in Houten.
Dit weekeinde heb ik de omschakeling van het meldingsysteem uitgevoerd. Vermits ik maar 1 compoort op de computer heb, Heb ik de IB via een converter USB naar Compoort aangesloten, met een actuele driver. Dit werkt prima, Koploper herkent de IB op de COM2 poort. De HSI88 heb ik rechtreeks op de COM1 poort aangesloten.
Nadien heb ik er de Koploperhandleiding op nageslagen, om de wijzigingen door te voeren.Volgens de handleiding heb ik in "Onderhouden Digitale onderdelen" de HSI ingevoerd.(S88 melders voorlopig laten staan).Nadien baanplan aangepast.Vervolgens "Onderhouden hernummeren S88" de S88(1.01...9.16) omgevormd tot SHI (H1.01...H9.16). In digitale onderdelen de S88-melding verwijderd.
Bij het opstarten van de baan, was ik reuzeblij om geen valse meldingen meer vast te stellen. Bij een rijproef, bleek echter de trein geen melding door te geven op de meldpunten. In "eigenschappen blokken waren al de bezetpunten-waar in blok- verdwenen! Ik heb ze dan maar opnieuw ingegeven, en dacht dat nu alles zou opgelost zijn.
Na heropstarten van het groene spiegelei, blijken echter alleen de 16 meldpunten van module 1 zich aan te duiden als H1.01 tot H1.16. Vanaf module 2 krijg ik nog steeds S88meldingen!!(2.01enz..)Deze zijn nochtans verwijderd in mijn database. In de handleiding vind ik daar direct niets over terug. Wanneer ik "Onderhouden blokken" terug aanstip, krijg ik de melding:"Er is minimaal 1 verkeerd item gevonden in jouw database. Om dit te herstellen moet je de gegevens wegschrijven in de database". Onieuw saven helpt niet. Deze boodschap komt telkens terug, wanneer "onderhouden blokken" geopend wordt.
Wie kan mij hierbij helpen?
Ik probeer een backup van mijn database bij te voegen, doch dit lukt niet direct.( misschien wat later...)

Mvg,
Luc


luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 22 feb 2010 :  17:16:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ik probeer een backup van mijn database welke op een USB stick staat hierbij te voegen, doch dit likt niet. Ik krijg telkens de "Error" melding. Nochtans is mijn bestand met een .bck uitgang.
Hoe moet ik dit oplossen?

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2548 Posts

Geplaatst - 22 feb 2010 :  21:47:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

Voor wat betreft het uploaden van je backup kan het zijn dat de naam van je bck-bestand te lang is. Dat lukt niet om die op het forum te krijgen. Probeer eens je bestand te hernoemen met een korte naam. Omdat ik nog steeds met Viessmann 5233s werk, kan ik op de rest van je vraag geen advies geven.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  10:04:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Het verwondert mij, van die lange namen. Ik heb in al die jaren reeds langere namen de revue zien passeren.
Misschien omdat ik er een datum heb aan toegevoegd? Ik zal deze eerst verwijderen.
Nee hoor, ik krijg weer een boodschap
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  10:14:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb blijkbaar te vroeg op de knop "plaatsen geduwd".
de boodschap die ik krijg is: "This file cannot be uploaded-Invalid string".De naam van mijn database is:"Grenzebahn F1.bck". Dit lijkt mij toch niet te lang? Het BCK-bestand is 94,9kB groot, en gemaakt in Koploper 6.7 op 22-02-10.
Het opladen van een backup-file gebeurt nochtans met de knop " File uploaden" veronderstel ik?

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  12:10:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

Luc vervang de spatie door _ of gewoon aan elkaar dus geen spatie.
Probeer het dan nog eens.

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  18:19:58  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo Ab,

Ik heb de spatie weggelaten, en inderdaad de database wordt opgeladen. Ik begrijp toch niet goed waarom dit moet?
In elk geval, vriendelijk bedankt.

Luc
Download Attachment: GrenzebahnF1.bck
95,32 KB

Marklin; IB; HSI88; Voorlopig 9 S88 melders
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  18:53:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Luc, de s88 informatie met behulp van de optie hernummeren weer even teruggezet naar de oude situatie, na eerst het digitale onderdeel bezetmelders weer te hebben aangemaakt, en daarna nog eens de optie hernummer gebruikt om de s88 nummers om te zetten naar hsi nummer.

bijgaand de herstelde database.

Mvg
Wim.


Download Attachment: Grensbaan.bck
95,79 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  19:34:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Bedankt! De wijzigingen zijn nu zichtbaar op het baanplan. Alle bezetmeldpunten zijn voorafgegaan door een "H".
Ik begrijp echter niet wat ik verkeerd gedaan heb. Als ik je uitleg zie, heb ik juist hetzelfde gedaan. Het staat trouwens zo in de handleiding.
Nu nog zien of het op de baan werkt.

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina