Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 615 / Bezoekers Vandaag: 6959
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wisseldecoder en seinen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Seb

Netherlands
251 berichten

Geplaatst - 21 jan 2010 :  23:45:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn wissels, degene die bediend moeten worden tenminste, heb ik een nummer gegeven zodat deze door de wisseldecoders kunnen worden aangestuurd. Nu wil ik de seinen ook een nummer(adres) geven maar krijg geen nummers ingevuld bij Tool Seineigenschappen. Ze staan wel in het baanontwerp, en bij aanklikken verschijnt het tool wisseleigenschappen alsmede de sporen waar ze op moten reageren. Ook reageren ze op het scherm bij bezetmeldingen van de blokken maar wil deze seinen nu ook aan de wisseldecoders hangen dmv een nummer, anders werken ze op de modelbaan niet. Er staan voldoende wisseldecoders bij de digitale onderdelen ingevuld, dat kan het niet zijn.
In baanontwerp zie ik met de rechter muisknop overal die 0 staan maar kan dit niet veranderen in de tool seineigenschappen....ook de foutief vinkje staat grijs.....dus niet invulbaar.

wat zie ik over het hoofd of doe ik fout?
Heb alles tig maal nagekeken maar kom er niet uit.

Groetjes Seb

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jan 2010 :  08:42:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Seb,

Waarschijnlijk heb jij dan gekozen voor seinen die meer dan 2 standen moeten tonen. Er kan dan niet worden volstaan met 1 adres. Kies dan in het toolwindow bij de seineigenschappen voor 'uitgebreid' en er gaat een wereld voor je open

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 22 jan 2010 :  11:45:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik had ook al gekeken in UITGEBREID en inderdaad...er ging een hele wereld open. Dat moet ik nog even goed bestuderen want ik begrijp uit je reactie dat ik, met meerstandenseinen, het toch echt DAAR moet zoeken. Ik twijfelde of dat ook zo was hoewel ik er iets over gelezen had in het PDF.
Nu weet ik het dus zeker.

Bedankt Paul

Groetjes Seb
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina