Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 105 / Bezoekers Vandaag: 4315
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Moet ik bij Sporenplan wijziging nieuw K. bestand maken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 19 jan 2010 :  22:11:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Vraag : Ik wil een groot deel van mijn goed werkende baan veranderen. Dus ook de K. database moet flink gewijzigd worden.
De baan bestaat uit 2 keerlussen met wacht- en kopsporen en een doorgaand station met 6 sporen .Het doorgaande station wordt helemaal anders.
Wat kan ik nu beter doen : De hele baan opniuw tekenen in Koploper, of alleen het te veranderen deel weg doen en aanvullen met doorgenummerde blok- en wisselnummers?
Vr gr, Peter

phdirk

Netherlands
2570 Posts

Geplaatst - 20 jan 2010 :  19:15:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Dat hangt er een beetje vanaf. Ik heb laatst ook mijn baan licht aangepast en dacht dat dat wel om te bouwen was. Dat viel echter tegen, dus ben ik maar opnieuw gaan tekenen. Omdat mijn baan in opbouw is, heb ik het nu wel zo gemaakt, dat ik de uitbreidingen makkelijk zou moeten kunnen bijtekenen.
Met Koploper is het dus niet anders dan bij veel andere programma's. Vaak is opnieuw beginnen sneller en overzichtelijker dan veel wijzigingen aanbrengen.
In ieder geval succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 jan 2010 :  19:41:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Peter,

ook grote aanpassingen gemaakt in de bestaande database (gehele schaduwstation vervangen, met extra sporen en aansluitingen op de hoofdbaan), hiervoor extra ruimte moeen maken voor extra sporen in het railplan, ook het maken van extra blokken en wisselstraten is mij uiteindelijk meegevallen, door eerst de foute verbindingen te verwijderen in onderhouden blokken was het uiteindelijk goed te doen,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 20 jan 2010 :  20:27:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Peter,

Als je al veel instellingen in bijvoorbeeld blok- en treintypes hebt ingevoerd, en je die instellingen ook op de nieuwe baan kunt blijven gebruiken, wordt het al snel interessant om je oude database aan te passen.
Als je nog voornamelijk met de standaardinstellingen werkt of je de instellingen zowiezo moet aanpassen, zou ik eerder kiezen voor een schone database.
Dus een beetje afhankelijk van de situatie. Het kan in ieder geval allebei.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 20 jan 2010 :  22:16:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub, Walter & Dirk,
Er zijn er twee voor aanpassen en een voor opnieuw beginnen.
Dus ik ga eerst eens aanpassen,woordt het niets dan treedt Plan B in werking.
Bedankt voor jullie reaktie.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jan 2010 :  23:29:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

3 1 want ik zou nooit opnieuw starten; altijd uitbouwen (met een backup achter de hand).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 21 jan 2010 :  09:40:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

4-1, heb aan de opmerking niets toe te voegen.



Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 21 jan 2010 :  11:53:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul & Rob,
Ook weer bedankt.De twijfels zijn nu helemaal weg.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina