Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 324 / Bezoekers Vandaag: 10746
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Communicatieprobleem S88XPressNetLI
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ronald81

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 09 jan 2010 :  19:46:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier. Heb toch besloten om hier lid te worden, omdat ik nog wel de nodige vragen heb over Koploper.
Ik zit nu zelfs met een probleem.

Ik gebruik al bijna een jaar het programma Koploper. Dit in combinatie met een Multimaus en de S88XPressNetLI van RoSoft. Al die tijd heeft het programma probleemloos gewerkt. Zelfs de laatste versie heeft geen problemen opgeleverd.
Echter, ik heb deze week veel zonder pc gereden, i.v.m. inregelen van decoders, baanonderhoud etc. Er is niets veranderd in de configuratie van de pc óf de S88XPressNetLI, óf de bekabeling. Ik kan sinds vandaag geen verbinding meer maken. Ik krijg de boodschap: "Er is geen respons van de centrale eenheid van de baan". Waar kan dit aan liggen, en wat is de oplossing? Staat er iets niet goed in de instellingen? Het vreemde is namelijk, dat ik via het configuratieprogramma van de S88XPressNetLI wél verbinding kan maken met de interface.

Op het BNLS-forum werd ik hierheen verwezen. Vandaar, dat ik de vraag hier stel.

Groet,

Ronald




Je rolt van het één in het ander....

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 10 jan 2010 :  12:29:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ronald,

M.i. moet je Wim Ros ff mailen ervan uitgaande dat je niets in de instellingen van Koploper veranderd hebt.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Ronald81

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 14 jan 2010 :  19:23:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Ik heb contact gehad met Wim, en de S88XpressNetLI is nagekeken.
Heb hem nu weer helemaal goed terug, alleen het probleem is nog steeds niet over.
Het lijkt wel, of Koploper van allerlei opdrachten heeft staan zodra de verbinding word gemaakt (de rode (data)LED springt aan, als teken, dat de buffer vol is).
Ik heb Koploper ook al op een andere pc gezet, maar hiermee ondervond ik hetzelfde probleem.
Kan overigens nog steeds wél via het configuratieprogramma van de S88XpressNetLI verbinding maken.

Iemand nog ideeën?

Groet,

Ronald



Je rolt van het één in het ander....
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 14 jan 2010 :  19:37:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Ronald,

Het ligt zeker niet aan Koploper. Koploper werkt zeker goed met de S88XPressNetLI, heb net nog een baantje ermee draaiend gehad. Weet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld? Als Wim de S88XPressNetLI getest heeft dan heeft hij dat ook gedaan met Koploper. Dus het probleem zit waarschijnlijk toch bij jouw instellingen.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jan 2010 :  20:59:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Kan ik alleen nog maar adviseren om je database eens te uploaden. Kunnen we er met z'n alle even naar gaan kijken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Ronald81

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  16:10:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Bij dezen:

Download Attachment: Hoofdbaan.rar
10,92 KB

Ben dan benieuwd, wat er fout zit...
Alvast bedankt voor de moeite!

Groet,

Ronald






Je rolt van het één in het ander....

Bewerkt door Ronald81 op 15 jan 2010 16:11:03
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1088 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  16:24:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt beter even met koploper een backup maken (menu algemeen/ backup-restore) en de gecreerde file baannaam.bck hier plaatsen.
Dat is makkelijker in koploper in te lezen (met de restore functie).

Gr.
Eric

Bewerkt door remunj op 15 jan 2010 16:25:56
Ga naar bovenaan de pagina

Ronald81

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  19:36:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Zo, een beter leesbaar bestand...

Download Attachment: Hoofdbaan.bck
55,04 KB


Groet,

Ronald







Je rolt van het één in het ander....
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  22:46:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Ronald,

Ik heb even je database geladen en de communicatie getest. Ik krijg communicaatie met de S88XPressNetLI en als ik een bezetmelder activeer dan kan ik in het testprogramma zien welke bezetmelder bezet gemeld wordt en ik kan een lok laten rijden vanuit jouw database.
Je database is wat betreft de communicatie met de S88XPressNetLI goed, bij mij werkt het.

Koos Jabaaij.

Bewerkt door C_Jabaaij op 15 jan 2010 22:47:05
Ga naar bovenaan de pagina

Ronald81

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  20:26:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Ok!

Dan ligt het dus niet aan Koploper.
De S88XpressNetLI is nu ff terug naar Wim, om nagekeken te worden.

Bedankt voor de moeite!

Groet,

Ronald






Je rolt van het één in het ander....
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina