Auteur |
Onderwerp |
|
kldtanp
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 29 dec 2009 : 19:38:41
|
Hallo ik heb een probleem, ik rij met dubbele sporen met ook een lus om van het linkerspoor naar het rechter te komen dus de treinen rijden altijd een richting om. nu heb een rangeer spoor gemaakt waarbij de trein van het linkerspoor via een wissel naar het rangeerspoor (doodlopend) rijdt. om nu terug te rijden heb in het blok de optie keerom aangekruisd. de trein start nu ook de andere kant heen "dus goed" maar gaat nu via een kruiswissel naar het rechter spoor toe, alleen daar is nu de spanning ook gedraaid. terwijl op dit spoor de gewone richting gereden wordt met de normale spanning. mijn vraag is wat vergeet ik? ik hoop dat iemand begrijp wat mijn probleem is anders. bij voorbaat dank en met vriendelijke groet Ton v Grol |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2009 : 21:47:01
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door kldtanp
mijn vraag is wat vergeet ik? ik hoop dat iemand begrijp wat mijn probleem is anders.
Wat is nu echt het probleem ? Wat gebeurt er op de baan of wat gebeurt er niet ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
kldtanp
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 11:12:49
|
hallo Theo bedank voor de respons. mijn probleem is dus dat de loc goed het rangeerblok op rijd daarna terug rijd. ook goed. tot het blok waar hij naar toe moet, daar is de rijspanning omgedraaid en gaat de loc niet verder omdat in dat blok de rijspanning ook is omgedraaid. volgens mij vergeet ik iets? met vriendelijke groet Ton v Grol |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 11:20:14
|
Ton,
Welk digitaal systeem gebruik jij?
Mvg, Paul. |
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 11:22:57
|
Hallo Ton,
Upload je database even. Ik heb het idee dat je onbewust een keerlus hebt gemaakt waardoor er sluiting op kan treden bij het oversteken naar het andere spoor.
Theo. |
|
|
kldtanp
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 12:33:54
|
bedankt voor de respons. ik rij met het hccm systeem ik zal ook mijn database oploaden . het probleem is als de loc van bv 1 naar bv 30 rijd(rangeer bv) stopt en dan terug rijdt (achteruit). tot dan alles oke. maar dan via de wisselstraat naar bv 11 dan is de rij spanning ook in bv 11 achteruit dus gedraaid. als ik rij zonder communicatie dan zie ik dat de loc wel goed gaat over bv 11 maar staat dan op handmatig??? met vriendelijke groet Ton
Download Attachment: 21-12-09-redelijk-goed.bck 67,2 KB |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 13:20:49
|
Hallo Ton,
Niet om flauw te doen, maar ik heb met de HCCM de afspraak dat zij zelf de ondersteuning voor Koploper in combinatie met het bloksysteem van de HCCM. Waarom? Omdat ik onvoldoende kennis heb hiervan.
Je kan of hopen dan een HCCM'er hier meeleest en antwoord geeft. Of je kan je vraag stellen op de mailinglijst van de HCCM.
Mvg, Paul. |
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 13:21:53
|
Hallo Ton,
Ik neem aan dat jij gelijkstroon rijdt. Als je van blok 5 naar blok 7 rijdt heb je dan geen probleem? Waarschijnlijk niet doordat de twee parallelle sporen omgekeerd zijn gepoold en de trein daar een halve cirkel draait. Dus de plus van het ene spoor komt weer bij de plus van het andere spoor. Nu wil jij van blok 1 naar blok 11 via blok 30 zonder deze halve omdraai te maken. Dan is inderdaad de poling van de rails niet juist en ontstaat de kortsluiting. Een directe oplossing weet ik ook niet zomaar omdat het stukje rails na de kruiswissel wel heel erg kort is. Normaal moet er in dat stukje een keerlusschakeling zitten. Echter daar moet dan wel de langste trein op passen.
Theo. |
Bewerkt door santhe op 30 dec 2009 13:22:53 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 13:23:06
|
Theo,
Ik denk beter dat jij je bijdrage kan verwijderen. HCCM kent geen keerlus problematiek vanwege het blokgestuurd rijden.
Mvg, Paul. |
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2009 : 13:29:41
|
Hallo Paul,
Ik ken inderdaad de hccm-techniek niet. Dus zal mijn post waarschijnlijk niet van toepassing zijn. Echter laat ik hem toch staan omdat gezien het sporenplan deze situatie ook bij andere systemen voor kan komen en dan is het, mijns inziens, toch even een korte uitleg waardoor de korstsluiting kan ontstaan.
Theo. |
|
|
C_Jabaaij
217 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2009 : 10:53:21
|
Hallo Ton, Het is voor mij al lang geleden dat ik met het HCCM-systeem heb gereden. Ik heb eens in een oude database van mij gekeken. Zou het kunnen zijn dat je bij eigenschappen van blokken ergens vergeten bent om bij ompolen ja of nee goed in te vullen? Jouw omschrijving van je probleem lijkt daar wel op. Je komt uit een blok en gaat naar een ander blok, dat is verkeerd gepoold want je krijgt kortsluiting. Als je in de laatste kolom het niet goed ingevuld zou hebben kan ik me voor stellen dat het fout gaat.
Dit bericht staat ook op HCCM@Yahoogroups. met vriendelijke groet, Koos Jabaaij.
|
|
|
C_Jabaaij
217 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2009 : 12:50:41
|
Opgelost,
Vergeten ompolen bij eigenschappen blokken op ja te zetten.
Koos Jabaaij. |
|
|
|
Onderwerp |
|