Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 611 / Bezoekers Vandaag: 8164
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Gebruik van kruiswissel in Overloopwissels
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Barry

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 20 dec 2009 :  14:21:39  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Ik heb mijn baan nog in opbouw en een wijziging doorgevoerd met een mogelijk wat ongebruikelijke samenstelling. Op 2 plaatsen wil ik gebruik maken van Overloopwissels (zie bijgevoegde database). Mijn redenering is, dat dit een levendiger treinverloop geeft, omdat de treinen elkaar nu kunnen passeren. In de oude situatie moesten de treinen op beide plaatsen over 1 (één) spoor.

Bij W49 t/m W52 zijn op gebruikelijke manier Overloopwissels gemaakt, met 4 wissels en een vaste kruising. Dit komt ook keurig naar voren bij Onderhouden Baanontwerp: “Overloopwissels“

Bij W23 t/m W26 gebruik ik voor W26 een Engelse Wissel, met 1 aandrijving. De wisselgroep van W24 en W25 komt keurig naar voren bij Onderhouden Baanontwerp: “Overloopwissels”.
De combinatie van W23 en W26 (wissel en Engelse kruising) komt echter niet naar voren als Wisselgroep.

Concrete vraag: probeer ik iets te doen, wat niet kan in Koploper? Mijn bedoeling is, dat ook op dat punt 2 treinen naast elkaar kunnen rijden.
Indien niet, waar zit dan mijn denkfout?
Indien wel, is het dan op te lossen met de aangegeven wissels en kruisingen??

Met vriendelijke groet,

Barry



Download Attachment: Barry52.bck
146,31 KB

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 20 dec 2009 :  14:57:33  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry

De combinatie van W23 en W26 (wissel en Engelse kruising) komt echter niet naar voren als Wisselgroep.
Concrete vraag: probeer ik iets te doen, wat niet kan in Koploper?

Ja, dat kan niet.
quote:

Mijn bedoeling is, dat ook op dat punt 2 treinen naast elkaar kunnen rijden.
Indien niet, waar zit dan mijn denkfout?
Indien wel, is het dan op te lossen met de aangegeven wissels en kruisingen??

Is geen probleem, zie de aangepaste db. Je moet eens even kijken bij de tools overloop wissels want daar zit de kneep, he kan daar definieren welke wissel in welke stand t.o.v. de andere wissel bezet is of niet. En ga dan in tool vastleggen wisselstrtaten kijken hoe die zich verhouden t.o.v. elkaar



Download Attachment: Barry52.bck
146,31 KB

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD
[/quote]

Download Attachment: 2009122014216update.bck
130,83 KB

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 20 dec 2009 :  15:14:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Weer een flitsende service. Ik heb net versie 6.7 gedownload, want ik had nog de 6,5 versie in gebruik.
Ik snap wat je bedoelt, maar moet er goed induiken. Ik ga vandaag mijn best doen, maar weet niet of dat lukt. Met de huidige week in het vooruitzicht zal het na vandaag wel even gaan duren.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 03 jan 2010 :  20:05:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Inmiddels weer wat tijd kunnen besteden aan de hobby.
Ik heb de zaak aangepast en in de testmodus werkt alles, zoals het hoort. Ik ga het nu trachten in de werkelijkheid aan te sluiten.
Als dat goed lukt, verwacht ik geen problemen.

Met dank voor jullie medewerking.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina