Auteur |
Onderwerp |
|
sjongele
36 berichten |
Geplaatst - 17 dec 2009 : 18:14:15
|
Er lag een mooi laagje verse sneeuw vandaag. Voor mijn als tuinspoorder natuurlijk de gelegenheid om een nieuw filmpje van mijn, natuurlijk door Koploper gestuurde, baan te maken.
Alleen houd ik bij dit weer het aantal treinen beperkt: een en ander (wissels!) is toch wat minder betrouwbaar dan normaal.
Hier staat ie: http://www.youtube.com/watch?v=_lrfesRWNNg
Sander |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2009 : 18:32:28
|
Sander,
geweldig, leuk filmpje in een koud landschap,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2009 : 20:24:40
|
Hoi Sander,
Schitterend. Bij jou rijdt het tenminste. Het echte grote voorbeeld had toch wat problemen vandaag met een paar centimeters
Mvg, Paul. |
|
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2009 : 21:31:37
|
Super mooi filmpje. Maar krijg je geen kortsluiting zo? Sneeuw is toch een soort van water en het lijkt me dat het makkelijk kortsluiting veroorzaakt. mvg, Corné
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
sjongele
36 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2009 : 21:55:53
|
@Corné,
Kortsluiting? Nee hoor. Een beetje lekstroom, maar sneeuw geleidt niet zo enorm. En ach, het werkt verwarmend Waar je wel mee op moet passen is met bezetmelders: de gebruikelijke exemplaren voor de binnenbaan zijn veel te gevoelig als het vochtig is, er wat versgemaaid gras op de rail hebt, er een slak oversteekt, of, zoals nu, er sneeuw ligt. Maar daar zijn gelukkig oplossingen voor!
@Paul,
Zie het als een promo filmpje. De fragmenten met ontsporingen en verloren wagens, of de momenten waarop ik heel hard de garage in ren (glijdt) om op tijd in te grijpen zie je natuurlijk niet Overigens hoor je bij het wegrijden een Abfahrpfiff, cylinders afblazen en de typische klak van de Trofimoff schijven wanneer de regulateur opengaat. De decoders die ik gebruik kunnen daar veel voor regelen, maar de extra functieruimte via LocoNet is hierbij erg handig!
Groeten,
Sander |
|
|
rjr
Netherlands
144 Posts |
Geplaatst - 18 dec 2009 : 10:47:54
|
Had je van te voren de rails nog schoongemaakt? Heb er over zitten denken om de treinen aan te zetten, maar heb het nog niet aangedurft.
Groet, Roelco |
|
|
sjongele
36 Posts |
Geplaatst - 18 dec 2009 : 22:19:55
|
Hoi Roelco,
Ik heb de rail schoongeschoven en daarna de poetslok het ijs ervan af laten slijpen. Anders slippen de loks en krijg je problemen met de stroomafname. Vervolgens de wisseltongen vrijgemaakt. In gebieden met meer winter en sneeuw blijken spiegelverwarmers voor auto's het erg goed te doen als wisselverwarming. Maar voor die paar dagen kou hier krab ik ze wel schoon.
Groeten,
Sander |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|