Auteur |
Onderwerp |
|
JanWynen
Belgium
23 berichten |
Geplaatst - 07 aug 2006 : 17:10:50
|
Beste,
Ik heb misschien een ideetje voor Koploper, een bedrijfsurenteller per trein namelijk. Het zou handig zijn als je kon aflezen hoeveel uren de trein uiteindelijk heeft gereden. Zo weet je precies wanneer je de trein moet onderhouden, smeerbeurt geven enz. Momenteel moet je dat zo wat op de tast doen, maar eenmaal Koploper dat functietje heeft, is het misschien weeral iets makkelijker?
Groetjes Jan
Marklin Ho + Koploper |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 07 aug 2006 : 17:31:34
|
Hallo Jan,
Even een kleine aanvulling. De bedrijfsuren worden bijgehouden wanneer een locomotief niet met geijkte snelheid rijdt dit is dan in de plaats van het aantal kilometers (en ook fysiek hetzelfde veld wordt er gebruikt).
Daar de ruimte in het rijwindow beperkt is (er zijn ook gebruikers die dit kleiner willen hebben) vraag ik mijzelf af kan je ook niet iets doen met het gereden aantal kilometers. Dit is een nauwkeurig beeld van de afgelegde afstand. Bij 10 bedrijfsuren is het volgens mij heel wat anders als je een locomotief langzaam of snel laat rijden.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Eric Molenaar
1 Posts |
Geplaatst - 27 aug 2006 : 11:49:40
|
Onderhoudboek bijhouden, alles noteren wanneer sleper antislipbandjes vervangen worden, wanneer hij droogloopt piepen , geolied enz Bij warm weder loks niet in te warme ruimte plaatsen ik had zo een programma bij windigipet, na bv 15 bedrijfsuren sloeg op het scherm een blokje op rood, met de melding smeren groetjes, eric |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|