Auteur |
Onderwerp |
|
asselt4
Netherlands
90 berichten |
Geplaatst - 13 dec 2009 : 16:42:59
|
Beste mede spoorders Ik heb een probleempje en dat gaat over het programeren van een nieuwe loc Marklin.nr.39390. dit is het nieuwe inseder model van marklin Kan ik de cv.waarde van de loc ook op 0 zetten voor het optrekken afremmen en de snelheid? Want als ik hem geijkt heb op een mooie snelheid en ik zet de loc op de baan dan rijdt de loc veel te hard en vliegt half door de seinen heen. Wie weet raad M.V.Groeten Jaap
J v Asselt |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2009 : 17:56:45
|
Hallo Jaap,
naar mijn mening zit er geen DCC maar een MFx decoder in deze insider loc.
De CV waarden hoeven niet op 0, maar wel op een lage instelling, zodat Koploper de trein sneller kan optrekken en laten afremmen dan de in de decoder ingegeven instellingen.
Het lijkt erop dat de ijksnelheden niet goed zijn, als de loc sneller rijdt dan dat je hem geijkt hebt. Na het opnieuw instellen van de decoder, snelheidscurve, minimum en topsnelheid moet je de loc opnieuw ijken.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
asselt4
Netherlands
90 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2009 : 18:30:01
|
Beste Walter Bedankt voor het snel reageren Dus ik hoef ze niet op nul te zetten Een vriend van me komt deze week de loc even uit lezen Dus dan zal alles goedkomen M.V.Groeten Jaap
J v Asselt |
|
|
asselt4
Netherlands
90 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2009 : 19:38:58
|
Beste Walter Nog een vraagje Is het wel mogelijk een FMX. decoder met een intellibox uit te lezen. M.V.Groeten Jaap
J v Asselt |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2009 : 20:18:08
|
Hallo Jaap,
Mfx wordt via motorola aangestuurd via de Intellibox, en ik vermoed ook dat de decoder nieuwer is dan je Intellibox, ik vrees dat het niet echt gaat lukken.
Maar goed ik weet niet heelveel van de IB af, dus misschien valt het mee,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
asselt4
Netherlands
90 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2009 : 21:55:42
|
Beste Walter Bedankt ik ga het proberen Anders bel ik Keuterman morgen wel even. M.V.Groeten Jaap.
J v Asselt |
|
|
|
Onderwerp |
|