Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 180 / Bezoekers Vandaag: 14010
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kleuren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kuipspoor

Netherlands
59 berichten

Geplaatst - 22 nov 2009 :  20:23:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Ik krijg geen verkleuringen van de lijnen tijdens het rijden v.d. locs door de diverse blokken ( rood-groen-geel ).
Vlgs mij kloppen de default kleuren bij "instellingen per DB"
.
Heb gezocht in het Forum, maar kan geen bericht vinden dat op mij van toepassing zou kunnen zijn ( via Zoeken), wie kan de oplossing bieden.

Is het mogelijk de lijnen iets dikker te krijgen, ze zijn wel duidelijk, persoonlijk zou ik ze graag iets dikker hebben ( geldt dan ook voor de wisseld e.d. natuurlijk.

Vriendelijke groet:

Johan Kuipers

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  20:36:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Johan,

de kleuren van de lijnen geven de juiste tint, als je ze toewijst aan een blok. De defaultwaarden zijn juist of de door jou genoemde kleuren te tonen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

kuipspoor

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  21:37:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ik heb geprobeerd te vinden waar ik de kleur gegevens kan wijzigen, volg blz 170 in de handleiding, maar krijg nergens de mogelijkheid ( vlgs mij) om de kleur aan het blok toe te kennen.
Mag ik vragen of jij deze nog aan mij wilt adviseren, waar dit moet plaats vinden?

Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  21:48:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Johan,

ga naar onderhouden baanontwerp, klik in de bovenbalk "gegevens koppelen aan blok" Klik in het ontwerp op een bloknummer, en klik hier de bijbehorende lijn(en) van het blok aan.

Overigens mogen dezelfde lijnen van het blok niet bij bezetmeldpunten zijn opgenomen.

met vriendelijke groet,

Walter




Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

kuipspoor

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  22:34:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Zal deze morgenmiddag de sessie proberen,hoop, dat het lukt, alvast hartelijk dank.
Ik laat weten of het geslaagd is.

Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 23 nov 2009 :  00:01:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door kuipspoor

Hallo Walter,

Ik heb geprobeerd te vinden waar ik de kleur gegevens kan wijzigen, volg blz 170 in de handleiding, maar krijg nergens de mogelijkheid ( vlgs mij) om de kleur aan het blok toe te kennen.
Mag ik vragen of jij deze nog aan mij wilt adviseren, waar dit moet plaats vinden?

Johan



Johan,

Wat Walter schrijft is het koppelen aan een blok/ sectie bezetmelder. Echter de kleuren naar je eigen idee instellen gebeurd in "Instellingen per database tabblad kleuren." Let op dit is dus niet specifiek voor een blok maar generaal voor je gehele baan. Per blok is het niet mogelijk een andere kleur te geven. Tevens kan je daar ook vele andere opties vinden.



Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

kuipspoor

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 23 nov 2009 :  17:17:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo reageerders,

Ben bezig geweest de gegevens te zoeken en verwerken. Mogelijk is het zo, dat dit voor mijn Proefbaan niet te realiseren is, aangezien het een baan is met Handmatige wisselstraten,dit naar het niet werkende voorbeeld van de Maliebaan cursus, dezelfde blauwkleurige circeltjes staan ook in de Demo versie en worden niet gebruikt, in dezelfde Demo verkleuren de diverse blokken wel naar gelang waar de loc zich bevindt.

Ik ga nu een geheel nieuw proefbaantje opzetten/programmeren voor Autom.rijden, en verwacht dan, dat de verkleuring wel plaats vind.
Ik dank jullie voor de genomen moeite en worstel verder met Koploper, ik ben een Fries, en kan dus niet als de Zeeuwen zeggen "en kom boven".

Johan


Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 23 nov 2009 :  17:41:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Misschien hier wat aan?

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=429

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

kuipspoor

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 23 nov 2009 :  19:17:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Santhe,

Heb per vergissing een bericht aangemaakt op de actie door jouw aan mij doorgegeven, heb iets eerder een advies gekregen met dezelfde strekking, niet goed uitgepakt, zie verder mijn bericht hier vlakboven.

Dank voor de reactie:

Johan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina