Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 617 / Bezoekers Vandaag: 12604
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelders in verkeerde volgorde.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dieky

Netherlands
104 berichten

Geplaatst - 20 nov 2009 :  18:07:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Koplopers,

Ik heb een verschijnsel waar ik niet uitkom.
Als er een trein van blok 3 naar blok 12 gaat lopen de bezetmelders niet mee. (de lok staat volgens de bezetmelding de verkeerde kant op)
Dit is alleen zo als de lok uit 3 komt. Vanuit de blok 1 en 2 gaat dit wel goed. Ik heb al van alles nagekeken, maar ik kom er niet uit.
Ook vanaf blok 10 naar blok 12 gaat alles goed.

Meine

Download Attachment: Waldende.bck
131,34 KB

http://waldende.mariskadijkstra.nl

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  20:07:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Dieky,

het zal waarschijnlijk wel naar behoren functioneren, echter er is iets uit een oude methode in jouw ontwerp blijven zitten.

In de Tool waar in blokken welke bezetmelder zijn het 2e en 3e punt op de onjuiste plaats bezet gegeven.

Overigens is het mooier om lijnen niet te koppelen aan bezetmeldpunten maar aan blokken, dit maakt overigens voor het functioneren van je treinbaan niets uit, maar maakt het wel overzichtelijker, immers de punten van de bezetmeldingen geven al aan waar de voorkant van de trein is.

Met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  22:14:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Walter,

Bedankt. Ik heb het gevonden. Inderdaad stond het in 'waar in blok' (overigens moest ik even zoeken wat je bedoelde. Blijkbaar het ik dat in het grijze verleden ingevuld). Hoe ben je daar nu achter gekomen?

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels



Overigens is het mooier om lijnen niet te koppelen aan bezetmeldpunten maar aan blokken.
Walter



Dit begrijp ik niet. Wat bedoel je hier mee? en hoe doe ik dat?

Meine



http://waldende.mariskadijkstra.nl
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  22:21:09  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieky



Overigens is het mooier om lijnen niet te koppelen aan bezetmeldpunten maar aan blokken.
Walter



Dit begrijp ik niet. Wat bedoel je hier mee? en hoe doe ik dat?

[/quote]

Staat bij baanontwerp één van de icoontjes , rechts van het penseeltje, geel doosje met open deksel ?? Blok kiezen en lijnen aanklikken...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  22:30:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieky

Hoe ben je daar nu achter gekomen?


Ik had zelf van deze optie tot een jaar geleden nog gebruik van gemaakt, achteraf gezien te omslachtig, kon veel eenvoudiger.

quote:
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels



Overigens is het mooier om lijnen niet te koppelen aan bezetmeldpunten maar aan blokken.
Walter



Dit begrijp ik niet. Wat bedoel je hier mee? en hoe doe ik dat?

Meine



Ontkoppel de lijnen in "Tool wissel/waar in bezet bij" in onderhouden baanontwerp en koppel de lijnen aan "gegevens koppelen aan blok" Bij terugzetten in algemene gegevens van de kleuren naar default zal je de juiste kleuren van de lijnen zien oplichten voor gereserveerde blokken, bezette blokken, vrijgegeven blokken etc.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 20 nov 2009 22:57:39
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina