1) Klopt het dat stoplichten in het baanplan op je scherm niet veranderen (rood - groen - oranje) terwijl ze het op de baan het wel doen ? (seinen gaan wel van rood naar groen op je scherm)
2) Stel je heb 1 blok die met wissel in weg naar 2 blokken kan gaan. Je wilt dus ook 2 stoplichten gebruiken 1 voor rechtdoor en 1 voor de hoek. Als je nu 2 stoplichten aan 1 blok koppelt zegt koploper dat mag niet ! Ook kan je bij stoplicht niet zeggen naar welk blok het geld zoals bij een sein
Als dit in de handleiding staat spijt het me maar heb het niet kunnen vinden
Verkeerslichten werken totaal anders dan de seinen. Seinen (bij treinen) nemen de stand aan van de hand van de bewegingen van treinen.
Verkeerslichten nemen zelfstandig beslissingen en auto's reageren hier op. Het nieuwe item kruispunten kan je koppelen aan blokken en hiermee wordt bepaald of een auto door mag rijden of niet. De fysieke verkeerslichten kan je koppelen aan een blok en deze nemen dan de desbetreffende stand over van het kruispunt welke aan het blok is gekoppeld. Rijrichting is hier dus niet van toepassing.
Update 20/11/2009: Heb op extra tabblad een echt kruispunt gemaakt om te kijken of dit te doen was. Conclusie is te doen maar denk niet dat ik veel kruispunten ga maken :)
De opzet die jij wil is niet de basisgedachte geweest van de kruispunten zoals nu geimplementeerd. Jouw gedachte is veel groter. Ik kan je bijna zeggen dat deze nooit zal komen in Koploper tenzij ik deze zelf nodig zal hebben en die kans is 0,0 (ik heb niets met auto's).