Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 650 / Bezoekers Vandaag: 9797
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 MCC stoplichten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mbze

Netherlands
31 berichten

Geplaatst - 17 nov 2009 :  15:38:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Korte vraagjes:

1) Klopt het dat stoplichten in het baanplan op je scherm niet veranderen (rood - groen - oranje) terwijl ze het op de baan het wel doen ? (seinen gaan wel van rood naar groen op je scherm)

2) Stel je heb 1 blok die met wissel in weg naar 2 blokken kan gaan.
Je wilt dus ook 2 stoplichten gebruiken 1 voor rechtdoor en 1 voor de hoek.
Als je nu 2 stoplichten aan 1 blok koppelt zegt koploper dat mag niet !
Ook kan je bij stoplicht niet zeggen naar welk blok het geld zoals bij een sein

Als dit in de handleiding staat spijt het me maar heb het niet kunnen vinden



Erik.

Bewerkt door mbze op 17 nov 2009 15:48:12

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 17 nov 2009 :  17:47:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok vraag 1 kan ik zelf beantwoorden
je moet kruispunten instellen ook als het geen kruispunt is dan verspringen de stoplichten wel op het beeld

Blijft vraag 2 staan.

Erik.

Bewerkt door mbze op 17 nov 2009 17:48:39
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 nov 2009 :  15:02:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Verkeerslichten werken totaal anders dan de seinen. Seinen (bij treinen) nemen de stand aan van de hand van de bewegingen van treinen.

Verkeerslichten nemen zelfstandig beslissingen en auto's reageren hier op. Het nieuwe item kruispunten kan je koppelen aan blokken en hiermee wordt bepaald of een auto door mag rijden of niet. De fysieke verkeerslichten kan je koppelen aan een blok en deze nemen dan de desbetreffende stand over van het kruispunt welke aan het blok is gekoppeld.
Rijrichting is hier dus niet van toepassing.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 18 nov 2009 :  15:34:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul wat je zegt snap ik maar wat is jouw advies als je op een kruispunt/splitsing rechtdoor en afslaan kan

De oplossing die ik nu gevonden heb is 2 aparte blokken maken 1 voor rechtdoor en 1 voor afslaan.
Is dit de manier of moet het ook anders kunnen ?

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 nov 2009 :  16:59:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Nee dat kan niet in 1 blok. Zie het als voor sorteer vak.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 18 nov 2009 :  17:46:10  Toon profiel  Reageer met citaat
ok is duidelijk

voor de mensen die het interessant vinden

mijn plan waar ik mee bezig ben http://www.mbze.nl/media/MBZE-mcc.bck


Update 20/11/2009: Heb op extra tabblad een echt kruispunt gemaakt om te kijken of dit te doen was.
Conclusie is te doen maar denk niet dat ik veel kruispunten ga maken :)


Erik.

Bewerkt door mbze op 20 nov 2009 16:24:35
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  19:58:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

De opzet die jij wil is niet de basisgedachte geweest van de kruispunten zoals nu geimplementeerd. Jouw gedachte is veel groter. Ik kan je bijna zeggen dat deze nooit zal komen in Koploper tenzij ik deze zelf nodig zal hebben en die kans is 0,0 (ik heb niets met auto's).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 21 nov 2009 :  09:40:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul bedankt voor je berichtje
maar dit is geen probleem voor mij ik ben blij met de mogelijkheden die koploper nu bied.

Ik weet dat koploper een trein besturings programma is en niet een auto besturings programma dus ik verwacht ook niet veel.

Maar ik haal er ook plezier uit om met de dingen die mogelijk zijn iets te bouwen en dan uiteindelijk in de praktijk te bouwen.

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina