Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 253 / Bezoekers Vandaag: 13902
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Omlopen / Ontkoppelen werkt nog niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 berichten

Geplaatst - 18 nov 2009 :  23:39:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Een goededag allemaal.

Deze onderwerp is meerdere malen aan bod gekomen, maar toch een aparte draadje gestart.

Ik ben nu even bezig, en de vaste route's lopen goed, de variable route's met 3 treinen gaat perfect, je krijgt een speelse treinbeeld, ga het programma steeds meer waarderen, en hoe verder je komt hoe leuker het wordt.

Nu wil ik de volgende 3 dingen realiseren op m'n testbaan voor straks als de grote baan ( januari 2010 )van start gaat.

1 trein naar rangeerspoor en een andere loc aankoppelen ( als goed is door logische actie )
2 het omlopen van een loc
3 Een treinstel ophalen, naar station brengen en deze een variable route laten beginnen, als dit tot de mogelijkheden behoort.

Dit om te bepalen welke sporenplan ik ga gebruiken, groot kopstation ( veel ontkoppelen en aankoppelen ),of een doorgangstation als ontkoppelen in N-spoor niet nauwkeurig gaat

Nu ben ik begonnen met het omlopen van een trein.
Blok 10 is een kleine blok van 40 cm ( met 2 bezetmelders )
Blok 13 en 14 zijn opstelblokken met elk 1 bezetmelder.

In Blok 11 moet het ontkoppelen plaats vinden, dmv repa-ontkoppelaar.

Blok 11 bestaat uit 3 bezetmelders ( bezetmelder 1 is 15 cm, bezetmelder 2 55 cm en bezetmelder 3 17 cm )
ontkoppelaar zit 1,5 cm in de 3e bezetmelder van waar deze bezetmelder begint
Wat ik heb gedaan is eerst de vaste route gemaakt en gekeken of deze in het geheel werd afgewerkt.
Daarna heb ik de diverse gegevens ingevoerd.

Nu stuit ik op een paar dingen,
-Als ik met trein lengte's werk, dan wil hij niet naar de ontkoppelblok toe en zijn route afwerken, ipv blok 10 te benaderen gaat hij z'n ronde maken ( binnenste route ).
Zodra de treinlengte en lengte loc op 0 staan gaat hij z'n juiste ontkoppelroute volgen
Op het moment van binnenkomen blok 11 laat ik hem 72,8cm door rijden anders krijg ik hem niet boven de ontkoppelaar,( of kan ik hiervoor beter een virtuele bezetmelder aanmaken ), de ontkoppelaar wordt geactiveerd, alleen rijdt hij op dat moment niet gelijk weg naar blok 13?,duurt een 3 tot 4 seconde te laat, je ziet ook even de front/sluitverlichting wisselen.

Als hij naar blok 13 rijdt stopt hij te vroeg ( heeft 1 bezetmelder ) waardoor hij met z'n draaistel net de wisseltong aanraakt.
Na het omlopen via blok 12 en 10 naar 11 stopt hij niet bij de binnenkomstmelder maar rijdt iets te ver waardoor 3.02 vrijkomt, maar deze heeft hij nodig om weer te vertrekken.

Ben al een tijdje aan het puzzelen, en heb diverse datebases bekeken waar het ontkoppelen in voor kwam, maar het kwartje valt nog niet echt, vandaar m'n oproep naar jullie expertiese !

Ik probeer deze route met Locomotief ( rood ) decoderadres 2 omdat deze duw/trek combinatie volledige detectie heeft .
loc is 11,5 cm en de 2 rijtuigen en stuurstand zijn 51 cm.

Nou is een heel verhaal geworden, hoop dat het een klein beetje duidelijk is, is moeilijk te verwoorden.

Hopelijk kunnen jullie me de goede weg opduwen, en zal de nodige dingen fout zijn aan de datebase


Download Attachment: TestbaanFerdi1.bck
39,92 KB

Met vriendelijke groeten Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 18 nov 2009 23:53:52

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  20:56:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Een goedeavond,

Na lang puzzelen gisterennacht tot mijn grote verbazing het omlopen van een loc voor elkaar gekregen, moet nog wat fine-tuning doen betreft positie boven ontkoppelaar en het aankoppelen, maar de rest gaat toppie, je krijgt er wel een trots gevoel van

Een klein vraagje, als de aangekoppelde trein weer uit blok vertrekt en de stuurstand bereikt bezetmelder 3.02 dan wordt de ontkoppelaar weer geactieveerd, lijkt erop dat koploper ziet dat loc voor het aankoppelen blok 11 binnenrijdt en melding 3.02 gemaakt wordt, na het koppelen keert treinstel en rijdt blok 11 uit naar 10, en begint weer te tellen met extra doorrijden,deze staat op 73,4cm ( dit voor het positioneren boven ontkoppelaar na binnenrijden blok 11.

Klopt mijn theorie ? zou niet anders weten waarom de ontkoppelaar aangestuurt wordt.


Waar ik langer mee stoei is de loc wissel.

Hoe kan ik dmv een logische actie/ speciale actie ervoor zorgen dat er een andere loc voor het treinstel komt te staan ??

Wie wilt er een voorzetje geven, zal de nieuwe datebase zo meteen uploaden.

Met vriendelijke groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 20 nov 2009 20:59:37
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 nov 2009 :  21:17:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

de ontkoppelaar wordt door de speciale actie voor de ontkoppelaar hard aangestuurd, iedere keer als bezetmelder 3.04 bezet wordt komt deze dus in werking.

De goede oplossing zit niet in de speciale of logische actie, deze moeten beide verwijderd worden, maar wel in de vaste route.

Bij vertrek in de vaste route moet de ontkoppelaar aangestuurd worden. Ga in de vaste route op Blok 11 (1e keer) staan, en blijf dan ik het tabblad stamgegevens, sleep de ontkoppelrail in het baanontwerp met de muis naar het open veld "diverse opties bij geselecteerd blok" nu krijg je nog een menu met diverse keuzes te zien en selecteer hier bv. "gaat weer rijden gewenst" nu gaat de onkoppelrail in werking als de loc gaat vertrekken. Kom je er niet uit dan wil ik je best helpen als je de laatste wijziging van je database geupload hebt,

met vriendelijke groet,

walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 21 nov 2009 :  19:44:05  Toon profiel  Reageer met citaat
HAllo Walter,

Hetgene wat jij beschreef toegepast en werkt,de logische actie en speciale actie verwijderd en de ontkoppelaar wordt niet meer aangestuurd als trein blok 11 gekoppeld verlaat.

Alleen nu het volgende probleem, ben de hele dag bezig geweest alvorens ik het wilde vragen.

Bij het ontkoppelen gaat hij soms iets te ver ?, terwijl het, zeg maar een 5x achter elkaar op de mm stopt om vervolgens 1 of 2x iets te ver te rijden.

Het grote probleem voor mij is, trein komt binnen, stop bij BM 3.04, ontkoppeld dan staat mijn treinstel precies in de middelste sectie met bezetmelder BM 3.03, als de loc na het omlopen terug komt in blok 11 om te koppelen rijdt hij gewoon door totdat de stuurstand in sectie bezetmelder 3.04 komt. Ik krijg de loc niet niet optijd stil op BM 3.02.


Weet iemand hier iets op, heb echt vanalles geprobeerd, en nog op internet gezocht, maar kom er niet aan uit

Download Attachment: TestbaanFerdi1.bck
41,38 KB

Groetjes Ferdinand



N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 21 nov 2009 19:46:36
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 nov 2009 :  19:59:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

in je vaste route heb je ingevuld, alternatieve stopplaats 1 met 72 cm. doorrijden, lijkt mij een beetje veel van het goede, kan je geen bezetmelder dichterbij leggen? Het virtueel 72 cm. doorrijden zal nooit 100% betrouwbaar zijn,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 21 nov 2009 :  20:08:17  Toon profiel  Reageer met citaat
HAllo Walter.

Ja kan de sectie daar splitsen en een extra bezetmelder net voor de ontkoppelaar maken,( ga dat gelijk doen ) maar haal ik daar het probleem ook mee weg van het 2e keer binnenkomen van blok 11 om de treinstel weer op te halen ??

Het is een raar gezicht ale de treinstel na koppelen nog een 7 tal cm's wordt opgeduwt door de lc

Groetjes Ferdi

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 21 nov 2009 20:08:58
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 nov 2009 :  20:48:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdi,

ach die 7 cm. valt wel mee............, ik duw als voorbeeld wagons een heel blok van 35 cm. achteruit om weer aan te koppelen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 21 nov 2009 :  22:09:38  Toon profiel  Reageer met citaat
HAllo Walter,

ok dus mag ervan uitgaan dat dat niet gaat wat ik wil.

Gezien mijn vaste baan waar ik straks kopsporen krijg en waar ik niet die ruimte heb om straks zover terug te duwen, of de rijtuigen moeten het gebouw in.

Dus als alternatief zou ik de ontkoppelaar moeten verplaatsen verder in de sectie waar hij nu zit, zodat deze sectie ten allertijde bezetmelding heeft van de stuurstand en deze dus niet opduwt, of denk ik verkeerd

Groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  13:34:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Sectie aangepast, heb nu een doorrijden van 7,2 cm

Dacht ga met lengte's werken en volldige detecie, om zo te kijken of ik het inrijden voor koppelen het stoppen kon beinvloeden.

Loc 12 cm
Treintype (SBahn) 53 cm

Als ik nu kijk, als hij blok 10 binnenkomt, wordt heel even de ontkoppelaar aangestuurd.
Hij stopt in Blok 10 terwijl daar een stopverbod geldt ?
Als hij boven de ontkoppelaar staat, dan ontkoppeld hij niet en keert gelijk.

Dus ontkoppelen, naar blok 13, omlopen via blok 12 naar 10 doet hij niet meer.

Waar kijk ik toch overheen, kost je aardig wat nachtrust zo haha

Mvg

Ferdinand

Download Attachment: TestbaanFerdi1.bck
40,38 KB

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 22 nov 2009 13:35:06
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  14:40:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

Er ontbreken op jouw rangeersporen een paar keeropdrachten

Bv. In blok 16 moet altijd gekeerd worden.
In blok 12 komend uit blok 15 richting blok 15 moet de loc ook keren.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  14:45:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ik heb het gezien, maar deze keeropdrachten, hebben toch geen invloed op de vaste ontkoppelroute ??

Maar zal deze keeropdrachten erin zetten

Groeten Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  16:02:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

sorry ik wist dat het niet de oorzaak was, maar had gebrek aan tijd om de oorzaak te vinden, toch nog even gekeken, je reserveert vooraf 3 blokken, echter omdat er een stopverbod in blok 10 zat werd de vaste route hierdoor juist niet opgestart, als je het vooraf reserveren terugbrengt tot 2 dan gaat het wel goed, en wordt de route gestart.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  16:30:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter.

Zal aantal blokken vooruit kijken terug brengen naar 2, zal dan kijken of de ontkoppelaar nu wel op de juiste moment aangestuurd wordt ipv al bij het binnenkomen van blok 10.

Zal vanavond wat laten weten, zit nu bij m'n ouders

ps. Wederom dank, voor je genomen tijd

Groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  17:06:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

jij hebt in blok 10 een kort/lang schakeling ingesteld, met hetzelfde decoderadres als je ontkoppelrail, loconet adres Nr. 25, dit kan nooit goed zijn,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 22 nov 2009 :  22:55:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo.

Thuis gelijk de wijzigingen door gevoerd, hierna nog een tijdje bezig geweest met het stoppen bij ontkoppelen en stoppen bij 't koppelen.

Ontkoppelen gaat perfect, van de 10x 9x raak, dus dat gaat netjes
Het ontkoppelen heb ik hem zover dat hij nog geen 5 mm doorrijdt, dus voor nu ben ik daar content mee.

Een vraagje, bij "vaste route gegevens blok" staat een optie alternatieve stopplaats en kun je kiezen voor 1 t/m 10
Ik had nu bij inrijden blok 11 voor ontkoppelen hier voor 3 gekozen met doorrijden in cm van 10cm

Als ik na omlopen weer blok 11 binnenkom voor het koppelen heb ik hier nr 1 gekozen met doorijden van 12cm gekoezen.

Het kan puut toeval zijn dat het met doorrijden in cm het zo uitkomt ?

Hoe moet ik deze optie nu precies zien, wat kan ik er precies mee beinvloeden.
Helpfuntice koploper werkt niet onder windows7......

Een loc wissel moet ook op zo'n manier gaan ( met logische actie's, dit is mij volgende target

Download Attachment: TestbaanFerdi1.bck
40,5 KB

ps. had in dit draadje gelezen ( als dat goed lees ) dat je beter 2 blokken kunt maken voor het ontkoppelen ??
http://koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=646

Groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 22 nov 2009 23:42:15
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 23 nov 2009 :  00:01:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferdinand Paternoster

Hallo.

Een vraagje, bij "vaste route gegevens blok" staat een optie alternatieve stopplaats en kun je kiezen voor 1 t/m 10
Ik had nu bij inrijden blok 11 voor ontkoppelen hier voor 3 gekozen met doorrijden in cm van 10cm

Als ik na omlopen weer blok 11 binnenkom voor het koppelen heb ik hier nr 1 gekozen met doorijden van 12cm gekoezen.

Het kan puut toeval zijn dat het met doorrijden in cm het zo uitkomt ?

Hoe moet ik deze optie nu precies zien, wat kan ik er precies mee beinvloeden.

Hier stop je op de 1e melder in blok (1) met doorrijden 12 cm., dit is zo ingesteld voor altenatieve blokken.

quote:

Helpfuntice koploper werkt niet onder windows7......

Er is een download beschikbaar op www.pahasoft.nl voor Vista met hetzelfde probleem voor de helpfile.

quote:

Een loc wissel moet ook op zo'n manier gaan ( met logische actie's, dit is mij volgende target

Dit is een goede optie, om de vaste route mee te starten, de route start bv. dan alleen als een 2e loc beschikbaar is in een bepaald blok.

quote:

ps. had in dit draadje gelezen ( als dat goed lees ) dat je beter 2 blokken kunt maken voor het ontkoppelen ??
http://koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=646

Volgens mij was je hier zelf al uitgekomen, door gebruik van de vaste route te maken.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 23 nov 2009 :  11:39:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ferdinand,

In dit draadje:
quote:
ps. had in dit draadje gelezen ( als dat goed lees ) dat je beter 2 blokken kunt maken voor het ontkoppelen ??



Wordt niet omgelopen maar is het een kopspoor waar de lok moet afkoppelen een stukje door moet rijden, andere lok aan de andere kant aankoppelen en na wegrijden moet de los gekoppelde lok over hetzelfde spoor wegrijden.

Dat kan niet in 1 blok.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  08:02:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Ok das duidelijk, niet goed gelezen

Heb nu wat database's bekeken om te kijken hoe men een lokwissel configureer in koploper, maar kom er nog niet echt aan uit.

Ik zag wel dat men soms bij rijgedrag vaste route,2 route's hebben aangevinkt, heb de helpfile nog door gespit, maar kon niet vinden of dit zo kon en hoe koploper hiermee dan omgaat.

Na het ontkoppelen wat nu perfect gaat ( zonder opduwen bij aankoppelen ) wil ik dus de lokwissel uitproberen

Eigenlijk begint de route hetzelfde als de ontkoppelroute, alleen na ontkoppelen moet de BR110 naar blok 13 en daar blijven staan, dan uit blok 15 moet de Br111 starten en via Blok 12 naar 10 om daar te keren en te koppelen in blok 11.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de BR111 aan zijn route begint ?
Er moeten aan bepaalde voorwaarde's voldoen zoals dat de juiste lok in bepaalde blok aan komt.

Moet meerdere route's aanmaken voor deze wissel, alleen de juiste intrepetatie heb ik niet.
Moet bijv koploper van de Lok die staat te wachten in zijn rijwindow alleen de blok weten waar hij staat, en start koploper automatisch zijn route als er aan bepaalde voorwaarde's wordt voldaan, of moet ook het volgende blok aangegeven zijn.

Ik ben er druk mee bezig maar nog niet de juiste weg, wie kan een heel klein hintje geven

Met vriendelijke groetjen Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 26 nov 2009 08:05:09
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  20:52:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

dit doe ik met een 2 vaste routes,

de 1e route begint alleen als er aan de logische aktie voldaan is, treintype losse loc in bepaald bloknummer(1). De trein komt binnen, loc ontkoppelt, slaat treintype en treinlengte op in blok, en de loc krijgt eveneens treintype losse loc mee, en gaat naar een ander blok met bloknummer (2).

De 2e vaste route begint vanaf een blok richting bloknummer(1), en wacht in bloknummer(1) tot er een losse dieselloc is blokummer(2) is dit is als volgt ingegeven "Rij- en stopgedrag" "Stoppen, vertrek treintype in blok(ken)" met als eigenschap "Losse Loc" in blokken (blokummer(2) Deze loc gaat nu de achtergelaten wagons ophalen, kompleet met treintype en treinlengte.

De 1e route gaat nu verder en de loc rijdt verder tot begin vaste route 1, zodat deze automatisch route 1 oppakt.

Overigens is het niet noodzakelijk 2 routes te maken, maar dit is een oplossing waar ik zelf gebruik van maak.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  17:56:34  Toon profiel  Reageer met citaat
HAllo Walter,

Bedankt voor je uitleg, het is nu iets duidelijker, ga er mee stoeien, maar denk dat het nog wel wat vragen bij opwerpt

Groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  21:11:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ben nu alles aan het opschrijven betreft vaste route's bij vaste route gegevens blok, om zo in testmode te kunnen zien wat er precies gebeurd

Bij Logische actie's zie ik staan diverse lokwissels

lokwissel 1
lokwissel 1-1
lokwissel 1-2
lokwissel 1n

Hoe moet ik deze zien waar bijv lokwissel 1n voor staat.

Nog een kleine vraag, je 2e vaste route start bij blok 0,richtingsblok 7 is dit gedaan om hem te laten wachten totdat er de juiste voorwaarde is geschept om deze route te starten ? en welk blok mag dat zijn ?

Misschien een rare vraag, maar wil het graag doorgronden wat U gebouwd hebt

Groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 27 nov 2009 21:42:09
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina