Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 746 / Bezoekers Vandaag: 12979
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 TELEX Koppeling aansturen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartSteur

Netherlands
245 berichten

Geplaatst - 27 okt 2009 :  13:32:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe marklin loc gekocht (37903) met Telex koppeling. Wat ik nu lastig vind is dat als ik de Telex-koppeling aan/uit wil zetten, ik steeds in het rijwindow naar het tab-blad 'Functies' moet om dit te doen (de Telex aansturing zit onder 'F3' en niet 'F0'), en weer terug naar tab-blad 'Algemeen' om de trein te rijden. Is hier iets voor om dit simpeler te doen? Of betekent dat een aanpassing in de software?

Groet,
Bart

NB. Had hiervoor een andere rangeerloc (37655), daarbij was het nog lastiger omdat de telex verdeeld zat over twee functies (F2 Telex voor, F3 Telex achter).

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 okt 2009 :  19:23:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ben,

ik kan je reactie niet helemaal volgen, al hoewel je het waarschijnlijk wel goed bedoeld,

Ga naar "onderhouden" klik op "locomotieven"

Als de Telex koppeling onder F(0) toets zit kan je dit aanvinken in het tabblad "stamgegevens" bij F0 = Telex, de functie licht aansturen moet dan wel uitgevinkt zijn. Bij instellingen per database kan je in het tabblad "algemeen-2" de bekrachtigingstijd opgeven voor de Telex koppeling onder F0 in seconden.

Als de functie onder een hogere F toets (bv. f2 of f3) zit, ga dan naar het tabblad functies, klik eerst het nummer aan onder "functies locomotief"
Voer daarna de tekstomschrijving van de functie in onder "omschrijving"
Vul dan onder "gedrag" in "rijwindow knop"
Nu kan je bij "tijdsduur" de "bekrachtigingstijd" in seconden invoeren.
Nu kan je bij "ontkoppelfunctie" kiezen uit voorkant, achterkant, beide kanten

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 02 nov 2009 :  16:46:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij deze werkwijze komt de knop voor de telexkoppeling (F2 en F3 bij Märklin) nog steeds in het functie venster van het rijwindow. Volgens mij bedoelde de vraagsteller, dat hij de telexkoppeling wilde bedienen vanuit hetzelfde venster in het rijwindow waarin de sneheidsregelaar aanwezig is. Bij het (handmatig) rangeren is het inderdaad lastig, dat je steeds van venster moet wisselen in het rijwindow.

Douwe de Boer

Märklin HO met zelfgebouwde Digisys booster en centrale.
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  17:24:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik ook doe (en alles volgens de helpfile en manual) ik krijf F2 en F3 (telex voor en achter) niet in het rijwindow algemeen. F0 (licht) natuurlijk wel, maar daar kan ik geen twee telexen mee aansturen. Waar moeten F2 en F3 in het venster "algemeen" verschijnen? Ik werk overigens met versie 6.6. en sluit de database (t'is maar een kleine baan) bij. Misschien zie ik toch wat over het hoofd?
Alvast bedankt voor de hulp.

Douwe de Boer

Download Attachment: Preussen_20091102_102443.bck
32,68 KB
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  17:46:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Douwe,

Bij de BR80 staan de knoppen in het rijwindow.
Helemaal onderaan naast vooruit en achteruit. Het zijn de pijltjes.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  11:34:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de uitleg. Had even niet door, dat de pijltjes "klikbare" knoppen waren. Het kadertje plus melding komt pas als je er op staat. Het werk nu perfect en rangeren is zo een stuk handiger te doen.
Voor het overige een fantastisch programma dat Koploper!! Het vangt zelfs de onvolkomenheden van mijn S88 systeem keurig op. Andere programma's reageerden vaak met spookmeldingen als er weer een S88 melding ten onrechte gegenereerd werd. Ook het stoppen bij stations gaat perfect. Petje af hoor!!

Groeten en nogmaals bedankt,
Douwe de Boer
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina