Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 651 / Bezoekers Vandaag: 9983
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Gebruikt K. ook weleens een alternative route zonder noodzaak?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 03 nov 2009 :  12:39:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ik ben dus bezig met vaste routes uit te testen, zie ook de andere vraag.
Apart hiervan heb ik een vraag over het gebruik van alternative routes,.Als een blok geclaimd kan worden, omdat dit onbezet is, kan K. dan toch doen als of dit blok wel bezet is en de alternative route kiezen ? (Die ik ook opgegeven heb ,natuurlijk.)
Dit zou n.l. kunnen verklaren ,waarom een trein opeens een alternative route neemt ,waarna K. ''verdwaalt''en de trein ook.
Vr gr,
Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  12:56:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Ik snap je vraag totaal niet.

Een alternatieve blok uit een vaste treinroute wordt gekozen op het moment dat het opgegeven blok bezet is. Niet meer en niet minder.

Als je ook werkt met claimen van een blok wordt het verhaal wat ingewikkelder. Als een blok geclaimed is door de vaste treinroute dan zal Koploper hiervan niet afwijken omdat anders de claim nooit zal vervallen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  14:31:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul,
Jij snapt mijn vraag niet, maar ik wel jouw antwoord.
K. zal geen alternatief blok kiezen als het gewone volgende blok nog vrij is en niet random wel eens een alternatief nemen.
Dat is duidelijk . Bedankt.
Vr gr, Peter

De reden van mijn vraag is, dat K. -soms- het wissel in de wisselstraat die naar de alternative route leidt, bedient.
Daarbij wordt echter de normale route geel gemaakt, en niet het alternatief, en dat begrijp ik echt niet.Er rijdt maar een trein op de baan, de anderen staan naast de baan in deze testperiode.
-P.

Bewerkt door Peter Kleton op 03 nov 2009 17:07:05
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  19:11:48  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Kleton


De reden van mijn vraag is, dat K. -soms- het wissel in de wisselstraat die naar de alternative route leidt, bedient.
Daarbij wordt echter de normale route geel gemaakt, en niet het alternatief, en dat begrijp ik echt niet.


Ik vrees dat de automatische wisselstraat verkeerd gedefinieerd is...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  21:34:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,
Dat dacht ik zelf ook.Die heb ik al doorgeken.
Maar in het algemeen gaat het wel goed, en dan opeens gaat er een wissel om in die route.En dan rijdt de trein een stukje verder via een kopspoortje op een stootjuk,(dat ik maar weggehaald heb, ter bescherming van de automatische koppeling.)
Er zijn geen andere treinen die dit veroorzaken kunnen ,want ik rij nog proef.De rest staat naast het spoor.
Vr gr, Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Pecro

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  22:05:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Kan het zijn dat je het adres van het wissel misschien 2 keer hebt gebruikt? Ik heb zelf ook deze ervaring gehad dat een wissel op het verkeerde moment omging, na het nodige speurwerk kwam ik erachter dat ik dat adres ergens anders ook al gebruikt had.

PeterC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  22:21:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo,

er lopen nu vermoedelijk 2 draadjes over hetzelfde probleem?

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2319

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  11:45:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Walter,
Ik zag 2 problemen, die ik gescheiden van elkaar wilde voorleggen aan anderen.(Kiest K, zomaar een alternatieve route of ik alt. routes goed gedefinieerd had.)
Ik heb jouw raad opgevolgd en gezocht naar een 2e wissel nr 24. Er is er maar 1.
Ik heb geprobeerd de 2e rijweg tussen bl 2 en 4 te verwijderen, maar dat liukte niet.
Ik weet niet wat ik moet aanklikken, Delete ,en het kruisje aanklikken voor verwijderen werkt niet.
Ik ga nu Paul's raad opvolgen en de comm. logging aanzetten en doorkijken.
vr gr, Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  12:17:09  Toon profiel  Reageer met citaat
peter,

Selecteer de alternatieve wisselstraat en verwijder alle geselecteerde wissels/lijnen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  14:30:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Paul,
Ik begrijp het nu.Al de gele lijnen weg halen.

Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  18:01:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Nee, ga naar onderhouden baanontwerp, vervolgens naar wisselstraten, naar de bewuste foute wisselstraat, met volgnummer 2, ga naar de linker kant van dit scherm, en klik met de rechter muisknop op het daar geselecteerde item, zo kan je hem verwijderen, Zie volgende reactie op jouw bericht in het nieuwe draadje.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 04 nov 2009 20:27:43
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina