Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 662 / Bezoekers Vandaag: 12875
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 central station 2 (help)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robin

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 23 okt 2009 :  18:06:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn CS2 werkt wel als ik de internet browser open dan zie ik de index van marklin maar in koploper krijg ik alleen een fout melding er is geen commun(i)catie met digitale systeem!

Ik heb het ip-adres over gezet van browser naar koploper maar het gaat niet werken (er verder niets veranderd poort nummer 15471)

Ik kan wel zeggen CS2 komt uit Duitsland kan een ander poort nummer hebben,maar dat geloof ik niet (of een ander protocol)

wie kan mij een beetje op weg helpen

Eric

Bewerkt door robin op 23 okt 2009 18:10:06

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 okt 2009 :  19:20:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,

Ik denk dat je simpel even moet kijken welke digitale centrales Koploper ondersteunt. Staat hier de CS2 tussen? Volgens mij niet.

Helaas is niet nog niet ingebouwd in Koploper. Het zal ooit wel gaan komen, echter vraag me niet wanneer.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Gerritlinde

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 27 okt 2009 :  21:39:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Robin,

ik rij zelf ook met de CS2 incombinatie met de koploper.
Alleen werkt dit niet zonder behulp van een conversie programma.
Ik heb zelf mijn baan vorige week aangepast en alles lijkt opzich wel goed te werken alleen de wisselstraten gaan niet altijd goed.
Ik ben er zelf nog niet achter of dit nu aan het conversie programma ligt of dat ik in koploper iets niet goed heb staan.
Binnen kort ga ik deze vraag nog voorleggen en hoop dat iemand mij daarop antwoordt kan geven.
Als je verder nog informatie wil over mijn conviguratie hoor ik het wel.

Groet

Gerrit van der LInde
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 okt 2009 :  21:52:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Gerrit,

Je koopt toch niet een Mercedes om deze vervolgens met een motor uit een 2CV aan te sturen. Dit is echt een 'lap'middel vind ik en niet aan te bevelen.

Je kan twee dingen doen:
- overstappen naar software die wel Marklin CS2 ondersteunt
- wachten totdat ik ooit de zin/lust krijg om het in te bouwen.


Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Gerritlinde

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 27 okt 2009 :  21:59:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik ben omgekeerd begonnen ik had de CS2 al gekocht en kwam er toen pas achter dat koploper de CS2 (nog) niet ondersteunde.
Ben toen gaan kijken of ik het aan de praat kon krijgen en dat is voorzover ik het kan zien voor 90% goed gelukt.
Alleen heb ik problemen met de wisselstraten, sommige wissels schakelen altijd goed en sommige wissels schakelen niet goed. Het gekke blijft dat als ik van uit een willekeurig blok start met automatische rijden dat de wissels dan wel goed schakelen.
Ik ben eventueel aan het kijken voor een alternatieve centrale maar welke werkt volledig probleemmloos met marklin en koploper?

Groet

Gerrit van der LInde
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  07:29:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Gerrit,

weet jij zeker dat je een CS2 hebt, of is dit een geupdate CS1, Nr. 60212 , misschien goed om dan even een nieuw draadje op te starten om jouw probleem op te lossen. Een backup van je database uploaden werkt wel zo makkelijk met het zoeken naar het probleem,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Gerritlinde

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  19:41:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ik heb een 60213 dus een CS2.
Ik gebruik koploper in combinatie met een conversie programma.
Het enigste probleem dat ik heb is dat mijn wisselstraten niet altijd aangestuurd worden, koploper geeft wel keurig aan dat de straat gezet wordt maar mijn wissels schakelen niet.
Terwijl als ik handmatig de wissels schakel met koploper als prima werkt.
Ik heb geen idee of ik iets fout heb aangegeven in het programma of dat het een ander probleem is. Ik heb mijn beck-up bijgevoegd en hoop dat iemand hier eens naar wil kijken.
Als blijkt dat het aan mijn conversie programma ligt moet ik misschien toch overstappen naar een andere centrale of programma.

Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Gerrit van der Linde
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  19:50:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Gerrit,

wil ik wel, maar ik mis je ........ backup,eerst file uploaden, en dan toevoegen aan het topic,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Gerritlinde

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  20:08:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Ik ben inderdaad vergeten de back-up bij te voegen bij deze an alvast bedankt.

Groet

Gerrit van der Linde

Download Attachment: Calwdefinitief.bck
26,88 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  20:54:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Gerrit,

Ik richt mij tot het baanplan, of de commando's echt verstuurd worden kan je in een communicatielogging checqen.

Dus bij de volgende dingen ga ik ervan uit dat de communicatie goed verloopt, maar dat er problemen in je database zitten.

Het eerste probleem

allereerst zit een alternatieve wisselstraat in het blok van 13 naar 2 deze zit onder volgnummer 2 en hierin wordt slechts 1 van de wissels geschakeld, deze straat svp verwijderen.

Verder worden er in een aantal straten wissels open gereden (niet geschakeld) omdat de wissels niet gedefinieerd zijn, bv. wisselstraat van 3 naar 8.

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Gerritlinde

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  21:07:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Bedankt voor de controle.
De wissels van bijv blok 3 naar 8 had ik bewust niet gedefinieerd omdat dit nooit fout kan gaan en omdat ik eventueel het gevoel had dat het misschien met de veelheid aan communicatie te maken had dus ik dacht als het niet fout kan gaan hoef ik deze ook niet te definieren.

Groet Gerrit vd linde
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  21:17:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Gerrit,

nog 2 kleine opmerkingen naar aanleiding van jouw database,

Je geeft aan "zet wissels altijd" het wisselcommando wordt altijd gezonden ook al ligt de wissel al in de juiste stand, dit verhoogt en vertraagt de communicatie, omdat er overbodige signalen gestuurd worden. De wissels worden zie wie zo altijd de 1e keer geschakeld met verlaat initialiseren.

Je kan nog wat spelen met een pauzetijd tussen de opdrachten, deze staat nu op 0 seconden, kortom de commando's komen direct na elkaar,

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

robin

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 29 okt 2009 :  15:09:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Even voor de goede orde ik wacht wel op de nieuwe versie van koploper dit zal het beste werken ik vertrouw Paul daarop.

ik heb geen 60212 of 60213 maar een 60214 maakt dat wat uit

Mijn baan draait nu op een IB en dat werkt perfect tot nu toe
het probleem is alleen dat de nieuwe types van marklin slecht schakelen,ze gaan af en toe de verkeerde kant op dus deze worden deze nog niet gebruikt

<dus ik wacht>

Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Gerritlinde

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 31 okt 2009 :  12:55:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,

Ik denk dat het geen verschil maakt of je een 60213 of een 60214 hebt.
Ik hoop ook dat de CS2 / 3 (het liefst zo snel mogelijk) ondersteund gaan worden.
De manier zo ik koploper nu gebruik zie ik puur als een tussen oplossing. Zoals al aangegeven heb ik nog steed problemen met de wisselstraten, dus probleemloos rijden is er nu ook nog niet bij.

Groet Gerrit

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina