Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 637 / Bezoekers Vandaag: 12711
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein met sound langzaam laten optrekken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

GerardWassink

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 04 okt 2009 :  14:36:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van GerardWassink  Reageer met citaat
Dag allemaal,

Ik ben net begonnen met Koploper en heb een rondje met een inhaalspoor gemaakt om een en ander even uit te proberen. Dat werkt allemaal uit de kunst! Perfect, zoals Koploper bijvoorbeeld de snelheid van de lok's kan ijken, en zoals remgedrag over de tijd verbetert.

Nu heb ik uit mijn Roco startset een TEE met sound rondrijden. Als ik bij deze trein het geluid aan wil zetten moet ik F1 activeren. Nu heb ik functie F1 in het lok onderhoudsscherm aangezet met als Gedrag: "Rijdend" en als Tijdsduur 30 seconden (vertraging bij het uitzetten).

Aan het begin, als de trein stil staat en het geluid is (nog) niet aan, en ik start Automatisch Rijden, dan start daarmee ook het geluid, zoals bedoeld. Het opstarten van deze diesel kost even tijd voordat de trein reageert op snelheidscommando's. Het gevolg daarvan is dat wanneer de motor is "opgestart", er al commando's voorbij komen die aangaven dat de trein al snel moet rijden. Gevolg daarvan is weer dat hij er als een speer vandoor gaat, in plaats van netjes op te trekken.

Ik hoop dat ik de situatie goed heb beschreven. Heeft een van jullie deze ervaring ook (gehad) en is er een nette oplossing voor?

Vriendelijke groet,

Gerard Wassink

H0 :: Epoch IV/V :: Intellibox Basic / Loconet :: Koploper voor de aansturing :: Bouwend aan Wassedam en Beijdorp

GerardWassink

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 04 okt 2009 :  15:00:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van GerardWassink  Reageer met citaat
Okay, okay, SHAME ON ME !!!!

Ik had natuurlijk ook eerst even kunnen zoeken. In dit draadje staat namelijk de oplossing...

Met dank aan Paul Houweling:

Een nieuwe treintype gedefinieerd, "Intercity met sound" - overigens gelijk aan de gewone Intercity, maar met "Vertrekvertraging na veilig sein" op 25 seconden.

Geluid schakelen met de mogelijk "Uitgebreid", inschakelen bij "Gaat weer rijden (gewenst)" en uitschakelen bij "Gestopt", dan: "Uit na 10 seconden".

Geregeld.

Vriendelijke groet,

Gerard Wassink

H0 :: Epoch IV/V :: Intellibox Basic / Loconet :: Koploper voor de aansturing :: Bouwend aan Wassedam en Beijdorp

Bewerkt door GerardWassink op 04 okt 2009 15:03:55
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina