Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 184 / Bezoekers Vandaag: 5383
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wissels werken niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 15 sep 2009 :  23:03:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden avond allemaal.
Daar ben ik weer met een probleem. Na een paar dagen goed te hebben gereden valt eensklaps de wisselbesturing uit. Ik heb de voeding gecontroleerd en die is ok. Daarna koploper opnieuw opgestart en het funtioneerde weer even normaal. Momenteel is wel mijn schaduwstation in werking maar de hoofdbaan laat het afweten. Ik heb opnieuw de voeding gecontroleerd maar ook die is wederom ok. Zelfs het relais dat aangestuurd wordt door reedcontacten reageert niet.
Nogmaals een andere trafo aangesloten, om dat probleem zeker te elimineren, maar het blijft niet werkend.
Ik heb mijn baan bijgevoegd.

Waar kan het in zitten?

Alvast bedankt voor de moeite,

m.vr.gr Kees

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
120,53 KB

020552

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 15 sep 2009 :  23:46:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Zitten je wisseldecoder aansluitingen goed aangesloten? nergens een J & K of voeding verwisseld?

Kan je meten?



Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 15 sep 2009 :  23:56:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob
Heb niets veranderd en alles loopt al meer dan een jaar
Het vreemde is dat er gewoon stroom op staat ,alleen ziet koploper het niet.
Ik zelf denk dat het probleem in de IB zit

M.vr.gr. Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 16 sep 2009 :  11:57:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarom denk je dat Kees?

En hoe weet je dat er spanning op staat?
Werken de wissels wel vanuit je IB?




Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 16 sep 2009 11:58:37
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 17 sep 2009 :  01:11:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob
sommige wissels worden aangedreven met een bistebiel relais en als je ze handmatig wilt omzetten lukt het niet en nee ook vanuit de IB zijn ze niet aan te sturen

M.vr.gr Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 17 sep 2009 :  09:25:43  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door okeesie

Hallo Rob
sommige wissels worden aangedreven met een bistebiel relais en als je ze handmatig wilt omzetten lukt het niet en nee ook vanuit de IB zijn ze niet aan te sturen.



Dat heeft dus niets met Koploper te maken maar meer met de spanning verzorging van je wissels. Van Wim Ros kreeg ik de tip dat de spanning beveiliging in de trafo die je wissels voed wel eens zou aan kunnen spreken. Dat betekend dus dat of er zit ergens een kortsluitlek of het opgenomen vermogen is te groot.

Maar nog een vraag kan je meten?

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 sep 2009 :  09:33:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Zoals Rob ook al zei: dit heeft niets met Koploper te maken. Beter kan je dan een ander forum gebruiken dan het Koploperforum. Dit forum gaat over Koploper.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 17 sep 2009 :  12:39:55  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo Paul en Rob
Mijn metrer is van de eene op de andere dag verdwenen en ik moet nog een nieuwe aanschaffen
Wat Paul zegt dat dit niet in koploper kan zitten dacht ik in eerste instantie ook.
Alleen begrijp ik dan niet waarom de eene keer het op de hoofdbaan is en de andere keer het in het schaduw station is
Het schaduw station loop op de IB met een apparte voeding voor de wissels.
Het opstelspoor rijd op de Booster die aan de IB is gekoppeld met een apparte voeding voor de wissels.
Mijn conclusie het signaal word niet doorgegeven door koploper of de IB .
Als het het laatste is hoort deze vraag dan ook niet thuis op dit forum den zal ik op een ander forum verder moeten.

Verder ter info maandag afgesloten met geen werkende wissels in het opstelspoor.
Dissdag opgestart en alls normaal maar na 2 uur geen wissels meer in opstelspoor ( hoofdbaan niet gecontroleerd)
Alles afgesloten en opnieuw opgestart wel wissels in opstelspoor maar niet in de hoofdbaan.
Kan pas zaterdag weer opstarten IVM. andere verplichtingen

M.vr.gr. Kees


020552
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 17 sep 2009 :  12:53:43  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door okeesie

Hallo Rob
sommige wissels worden aangedreven met een bistebiel relais en als je ze handmatig wilt omzetten lukt het niet en nee ook vanuit de IB zijn ze niet aan te sturen


Wat schrijf je nou hier Kees? Dat heeft toch niets met Koploper te doen.

Ennn wat je wederom schrijft vermoed ik dat de spanningsbewaking van je trafo(s) aanslaat en daardoor niets meer gaat.

Roep eens op BNLS bij electro

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina